12-13 IX Podkowa Leśna, Otwarte Ogrody: nasza impreza

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Sob lip 04, 2009 15:52 12-13 IX Podkowa Leśna, Otwarte Ogrody: nasza impreza

Dla tych, którym nie udało się dotrzeć: w czerwcu wspólnymi siłami wolontariuszy Miau i schroniska w Milanówku urządziliśmy piknik zwierzęcy w kawiarni Milimoi w Podkowie Leśnej. http://forum.miau.pl/viewtopic.php?t=93 ... ht=milimoi
Było super:
http://zwierzak-w-domu.info/index.php?o ... Itemid=182

I co najważniejsze impreza będzie powtórzona w ramach Festiwalu Otwarte Ogrody w Podkowie Leśnej.
Otwarte Ogrody, to duża, coroczna impreza, przede wszystkim kulturalna. W Podkowie jest wiele zabytkowych, pięknych domów: generalna zasada jest taka, że ich chętni właściciele "otwierają" swoje domy i ogrody dla ludzi. W imprezie biorą udział chyba wszystkie instytucje kulturalne w Podkowie. Ogrody są tematyczne, uczestnicy chodzą od jednego, do drugiego.

Milena z Milimoi określiła imprezę jako ogromną. Nigdy na niej nie byłam, jako gość, ale wiem, że jest szeroko nagłaśniana, także w Warszawie i prasie stołecznej.
Generalnie więc chodzi o to, żebyśmy zrobili to co w czerwcu, tylko na większą skalę.
DATA 12-13 września,
godziny do ustalenia


Ważny mail od Mileny
Organizatorzy bardzo mnie naciskaja na konkrety odnosnie imprezy, sprawa totalnie pilna. pisalam im, ze byl taki pomysl na "Zwierzeta w Ogrodzie" zeby bylo adekwatnie do imprezy Otwarte Ogrody wiec jesli jest mozliwosc zeby zrobic to na nieporownywalnie wieksza skale w ten wrzesniowy weekend rownie profesjonalnie jak ostatnio to daj znak, tylko to bedzie bardzo wiazace, bo organizatorzy drukuja plakaty, informacje, programy etc..

Więc to, co musimy zrobić jak najszybciej, to ustalić dokładnie co robimy i tego się trzymać!

Pieniądze

Wygląda na to, że musimy się złożyć: przynajmniej na druk plakatów.
Do dogadania będzie:
- na co potrzebujemy pieniądze
- ile ich potrzebujemy
- ile osób gotowych jest się dorzucić
- ile wychodzi na łebka
- czy będziemy je zwracać po imprezie z pieniędzy zarobionych na kiermaszu, czy potraktujemy to jako wkład własny, a cała kaska z kiermaszu pójdzie na zwierzęta.

Plakaty i promocja:

Będą dwa rodzaje plakatów:
- plakaty głównych organizatorów (tu najważniejsze jest zadeklarowanie jakie mamy atrakcje i trzymanie się tego)
- nasze plakaty, zaprojektowane przeze mnie
Mam już pomysł, plakaty będą nawiązywały do stylistyki ogrodowej ;)
Będę nad nimi siedzieć w najbliższych dniach.

Kto ma jakieś doświadczenie poligraficzne i mógłby się zorientować w cenach druku kolorowych plakatów wielkości typowych afiszy (nie wiem, jaki to format...A2? A1?)
Musimy się zdecydować ile ich potrzebujemy, po ile się składamy i na jakich zasadach (patrz wyżej!)

Oczywiście mile widziany marketing szeptany i internetowy.
Założę imprezie stronę na Facebooku, więc kto ma konto niech promuje i tam wśród znajomych!

A może ktoś ma dojścia do prasy? (orchidka: kol?)

Oczywiście patronem imprezy jest znany i lubiany portal internetowy www.zwierzak-w-domu.info ;) (na którym w najbliższych dniach pojawi się informacja o imprezie)



Sprzęt wszelaki i siedziska


Co tu ukrywać: bez Rafała (i przychylności jego szefa) leżymy i kwiczymy...
Ale miejmy nadzieję, że wszystko się uda załatwić.
Jeśli chodzi o zasłanianie ewentualnych napisów: teraz, jak już wiem jak to wygląda, sporządzę stosowne zasłaniacze wsześniej.
Przydałyby mi się w tym celu albo duże płachty płócienne, albo bardzo duże kawałki papieru, ale płócienne byłyby lepsze. Tylko jak coś takiego zdobyć???
Jakby się udało, to mogę też stworzyć domowej roboty baner do powieszenia na płocie. Będzie tanio, a będzie się rzucać w oczy.

Aha: na pewno zajmiemy więcej miejsca, posuwając się aż pod biały murek. Myślę, że ustawienie było bardzo fajne, ale przyda się trochę większa "arena" na prezentację piesków i zdecydowanie więcej stołów kiermaszowych.


Kiermasz


Wspieramy: Schronisko w Milanówku, Azyl w Konstancinie oraz Koterię.
Przeznaczenie pieniędzy zależy od darczyńcy fantu.

Jak już ustaliliśmy: full legal (co obejmuje chyba także rozliczenie finansowe na koniec: a nawet jeśli nie, to tak czy inaczej powinniśmy sobie takie zrobić dla jasności)
Babet_B załatwi stosowną zgodę w urzędzie miasta
Wszystko musi być na tip top, bo to jest bardzo duża impreza i musimy być bez zarzutu!

Mamy dwa miesiące na zebranie fantów, więc się postarajmy! :)
Z moich obserwacji wynika, że sprzedawały się najróżniejsze rzeczy, także te, które zahaczały o lekki kiczyk ;) i w różnych zakresach cenowych. Tak więc charakter kiermaszu niech będzie taki sam.
Mam jednak kilka "zaleceń odgórnych":
- na pewno więcej stołów
I wtedy musimy się zastanowić, jak je podzielić? Czy tematycznie (biżuteria osobno, kubeczki osobno, mydło i powidło osobno), czy każda wspierana instytucja będzie miała własny stół?
To jest głównie pytanie do dziewczyn, które obsługiwały stoiska: jak Wam będzie wygodniej? Czy metki się sprawdziły, czy macie jakiś inny pomysł?
- mamy do sprzedania około 20 egzemplarzy książki forumowej czitki (dar autorki!!!) Jedynym zastrzeżeniem autorki jest cena: mają być sprzedawane po 25 zł
Cały dochód na zwierzaki (około 20 x 25 złotych: w tych książkach leży ponad 500 złotych!) No wstyd, żeby się marnowało, w tym celu należy książkę odpowiednio wypromować. Przed ostatnią imprezą nie zdążyłam jej przeczytać, teraz na pewno to zrobię, żeby wiedzieć, co mówić. Ale trzeba też ją wyeksponować. Nie mam jeszcze pomysłu, jak, ale na pewno trzeba coś zrobić, by rzucała się w oczy.

- żółte torby płócienne: szły jak świeże bułeczki! Namówcie dziewczynę, która je robi, aby zrobiła ich więcej

Ze swojej strony zapewniam malowane kubasy i inną ceramikę oraz obrazki.
xandra i Jana: mam nadzieję, że będziecie z biżuterią i warsztatami

Czym skorupka za młodu, czyli atrakcje dla dzieci

"Buźki" być muszą, bo cieszyły się niesłabnącym powodzeniem, a poza tym takie dziecko idzie potem w świat i jest naszym ambasadorem przez całe popołudnie :)
Kolorowanki będą, bo mnóstwo ich zostało.
Ale może coś jeszcze? Może jakieś warsztaty?
Milena ma różne znajome artystki, które u niej robią warsztaty artystyczne dla dzieci, podpytam.

Jeśli nic nie wypali ze strony artystek od Mileny, to może jakiś konkurs plastyczny?
Albo:
Rozstawmy wielką planszę, dajmy dzieciom kredki i farby i zadajmy temat na wspólną pracę związaną ze zwierzętami :)
Ktoś dałby radę nad tym czuwać?
Ulotki

O edukacyjno/informacyjne nie musimy się martwić, bo u mnie w piwnicy zalegają aktualnie cztery pełne pudła!
Ulotki adopcyjne we własnym zakresie!
Sznury z ulotkami się sprawdziły, myślę, że tym razem można też w ten sposób wyeksponować ulotki edukacyjne. Może ludzie będą chętniej sobie zdejmowali ze sznurów niż brali ze stolików?
W piwnicy mam masę klamerek, bo chyba wszystkie trafiły do mnie ;)

Przypominam też wolontariuszom z Milanówka, że można w Milimoi zainstalować na stałe jakiś fajny skoroszyt z ulotkami adopcyjnymi, które będzie można też wyjmować i brać. Jest na to zgoda, trzeba go tylko przygotować, no i co jakiś czas ktoś musi podjechać, "zaktualizować dane"

Mogą tam też być zwierzęta do adopcji wirtualnej.

No właśnie: adopcja wirtualna: temat, który zupełnie mi umknął podczas ostatniej imprezy. Tym razem mam zamiar o tym trąbić: fajnie byłoby też przygotować jakiś zestaw zwierząt szukających opiekunów wirtualnych. Może właśnie w formie "księgi", która leżałaby sobie na jednym ze stolików. Warto zainteresować podkowian tą formą opieki nad zwierzętami.

Wet
W najbliższych dniach nawiedzę doktora Lewina i ponamawiam na powtórkę z rozrywki


Gość specjalny


Może Pani Krystyna Sienkiewicz dałaby się namówić? Sęk w tym, że to by trzeba było wiedzieć już, zaraz (patrz: mail Mileny)
Nie wiem dokładnie, co miałaby tam robić: tylko być, rozmawiać z ludźmi, pogadać do mikrofonu, składać autografy?

Pieski do adopcji

Moim zdaniem warto je prezentować, nawet, jeśli żaden nie znalazł domu po tamtej imprezie. Ale ludzie bardzo pozytywnie na nie reagowali.
Byłabym za tym, żeby psy były i w sobotę i w niedzielę, ale oczywiście to zależy od możliwości logistycznych i jest do ustalenia przez wolontariuszy z Milanówka.

Proszę jednak o jak najszybsze potwierdzenie, czy psy będą!


Wystawa zdjęć

"Łabądki" robiły furorę, ale zastanawiam się, czy dawać je jeszcze raz, bo część gości będzie na pewno ta sama, i nie chciałabym, żebyśmy sprawiali wrażenie, że nie mamy nowych pomysłów.

iskra666: może udałoby Ci się przygotować wystawę Twoich zdjęć zwierząt z Milanówka?
Chodzi głównie o wymyślenie atrakcyjnego (i wodoodpornego!) sposobu ekspozycji.

Koteria i Azyl
Jana i xandra: czy oprócz fantów na kiermaszu, warsztatów biżuterii i ulotek chcecie mieć jakieś bardziej wyeksponowane stanowisko?

Kalendarz :?:

Czy kalendarz z łabądkami wchodzi w grę? Jana, pozostawiam to w twojej gestii, ja zwyczajnie nie dam rady tym się zająć. Ale proszę Cię tylko o odpowiedź, czy da radę na wrzesień. A jak nie kalendarz, to może jakaś inna forma.

Konkursy
Quiz z wiedzy o zwierzętach. Przygotuję pytania i formułę.
Jakiś pomysł, co może być nagrodą/ nagrodami?
Inne pomysły na konkursy?

Uffff... to na razie chyba wszystko. Zaglądajcie do pierwszego posta, bo w miarę, jak się będą klarować różne rzeczy, będę uaktualniać.


Teraz sobie odpocznę od pisania i będę czekać na Wasze opinie i pomysły...

PS. Czy wolontariusze schroniska, którzy nie mają konta na Miau mogliby się na okoliczność tego wątku zalogować? Chodzi przede wszystkim o Martę, która jest główną koordynatorką sekcji psiej. Jakbyście jej mogli przekazać, będę wdzięczna. Bardzo by to ułatwiło komunikację...
Ostatnio edytowano Sob sie 01, 2009 18:30 przez Anuk, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek Obrazek

Anuk

 
Posty: 6550
Od: Pon paź 15, 2007 20:58
Lokalizacja: Pruszków

Post » Sob lip 04, 2009 16:13

super!
ja bede na pewno, ale tylko w sobote, w niedziele mam piknik Stwardnienia Rozsianego i musze byc

postaram się załatwić koleżankę-biżuteryjkę ;) a jak sie nie uda to tylko kolezankę ;) do bycia na stoisku Konstancina, bo jak mówiłam, mnie w niedziele na pewno nie bedzie (no, chyba ze SM odwoła impreze) i teraz tak - z Konstancina jestem tylko ja... ciezko mi było na imprezie coś o Azylu opowiadać, bo byłam właśnie daleko od ulotek a i czasu nie było, więc bardzo by mi się ktoś przydał - albo z forum, działający na Konstancin, albo ogólnie, albo właśnie ta kolezanka

metki sprawdziły się jak najbardziej, tylko mówię - w moim przypadku było utrudnienie jednoosobowej agitacji ;) wiec mało kto tak naprawde wiedział o Azylu, ze są tam koty do wzięcia itd...

czy to w Czitki (autografy!) ksiazce jest przedmowa Dr Sumińskiej? ja za babką nie przepadam, ale może by ją zapytac czy by nie przyjechała i jako przedmówca podpisywała się z Czitką - hm?

ogólnie pomysłów mam tysiącpięćsetstodziewięćset i jeszcze w zanadrzu fajnego kolegę, wiec coś bedziemy myslec

plakaty - płacimy ze swoich, na zwierzaki - ale to moje zdanie

no, na teraz tyle
:wink:
nasze Obrazek potwory ;) + Fela i Frania na DS

pilne! Jajek i Dodek szukają dobrego Domu :)

xandra

 
Posty: 11042
Od: Nie paź 31, 2004 21:31
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Post » Sob lip 04, 2009 16:33

Ja też bym była za tym, żeby się złożyć z własnych pieniędzy. Ale to wszystko zależy od tego, ile osób się złoży i od kosztu druku.
Na imprezie naliczyłam około 20 wolontariuszy. Jakby się wszyscy dorzucili, to koszt na łebka nie byłby chyba duży.

Problem z czitką jest taki, że mieszka we Wrocławiu :roll: Nie wiem, czy byłaby w stanie przyjechać. Nawet, jakby miała forumowy nocleg, to to jest jednak bardzo daleko...
A pani Sumińska bez autorki książki to trochę głupio...
Obrazek Obrazek

Anuk

 
Posty: 6550
Od: Pon paź 15, 2007 20:58
Lokalizacja: Pruszków

Post » Sob lip 04, 2009 16:34

no to trzeba zapytac :wink: , tez az tak daleko to nie jest a reklama moim zdaniem swietna
nasze Obrazek potwory ;) + Fela i Frania na DS

pilne! Jajek i Dodek szukają dobrego Domu :)

xandra

 
Posty: 11042
Od: Nie paź 31, 2004 21:31
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Post » Sob lip 04, 2009 16:36

Ok, pytam ;)
Obrazek Obrazek

Anuk

 
Posty: 6550
Od: Pon paź 15, 2007 20:58
Lokalizacja: Pruszków

Post » Sob lip 04, 2009 23:02

W zakresie atrakcji typu gry dla dzieci możemy liczyć na ludzi z Pruszkowa - Anuk Ty na pewno ich znasz.

Chciałabym się zająć pozwoleniem na zbiórkę kasy dla schronu w Milanówku (ależ mam tremę :oops: :wink: ), jak będę miała kontakt do pozostałych fundacji to może uda się hurtem za jednym podejściem złożyć wszystkie papiery. Jeśli ktoś ma z nimi bardziej prywatny kontrakt niż numer ze str. internetowej (tzn. znają Was) to dajcie znać na pw - zawsze przyjemniej się rozmawia i przede wszystkim z większym zaufaniem.

Myślę, że bardzo przydałoby się spotkanie i burza mózgów. Może nawet na początku tygodnia np. po południu?
Obrazek Obrazek

Babett_B

 
Posty: 1026
Od: Pon lut 02, 2009 19:50
Lokalizacja: Pruszków/Milanówek

Post » Sob lip 04, 2009 23:06

będę jutro w Konstancinie ze znajomymi, zapytam - wiem, że to nie takie łatwe, że o zgodę marszałka trzeba pytać, ale - wszystko dla ludzi, do załatwienia ;)

Babett - jak coś to odezwę się do Ciebie, OK?
nasze Obrazek potwory ;) + Fela i Frania na DS

pilne! Jajek i Dodek szukają dobrego Domu :)

xandra

 
Posty: 11042
Od: Nie paź 31, 2004 21:31
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Post » Sob lip 04, 2009 23:11

Zgodę na zbiórkę wydaje prezydent miasta, w którym odbywa się impreza. Warto by było złożyć wszystkie fundacje naraz. Muszę się tylko zorientować, czy ja muszę mieć upoważnienia do złożenia wniosków, czy wystarczy, że będę posłańcem- dostarczycielem.
Obrazek Obrazek

Babett_B

 
Posty: 1026
Od: Pon lut 02, 2009 19:50
Lokalizacja: Pruszków/Milanówek

Post » Sob lip 04, 2009 23:21

czyli Podkowa Leśna, tak?
nasze Obrazek potwory ;) + Fela i Frania na DS

pilne! Jajek i Dodek szukają dobrego Domu :)

xandra

 
Posty: 11042
Od: Nie paź 31, 2004 21:31
Lokalizacja: Warszawa, Bielany

Post » Sob lip 04, 2009 23:27

Podkowa :D
Obrazek Obrazek

Babett_B

 
Posty: 1026
Od: Pon lut 02, 2009 19:50
Lokalizacja: Pruszków/Milanówek

Post » Nie lip 05, 2009 9:39

w sobotę do południa na bank odpadam, bo mam ślub, ale w niedzielę bardzo z chęcią :)

Wrzucę zaraz wszytko wolontariuszom :)

iskra666

 
Posty: 7699
Od: Wto sty 10, 2006 12:13
Lokalizacja: Krk-Wwa

Post » Nie lip 05, 2009 11:04

Iskara, ja w weekend 10-12 wyjeżdżam obchodzić rocznicę założenia SIMLOCKA :wink: dlatego wolałabym się spotkać w tygodniu. Poza tym skoro mamy szybko poinformować o naszych atrakcjach moze dobrze by było jednak w tygodniu.

Przeczytałam ustawę o zbiórkach publicznych. Tu jest link:
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/58/17 ... znych.html

Nie ma w niej nic o bazarkach, jedynie o loteriach fantowych (no i o zwykłej zbiórce)Obawiam się, ze z bazarkami trzeba uważać, żeby nam się Urząd Skarbowy nie przyczepił do podatków, pozwoleń na sprzedaż itp. Ma ktoś wiedzę/pomysł na to?

W przykładowym pozwoleniu na zbiórkę mam zapis o "dobrowolnych datkach do zaplombowanych puszek kwestarskich", więc zadbać o puszki.
Zakładam, że na kolejnej ważnej rzeczy, czyli rozliczeniach znają się ludzie z fundacji.
Myślę, że z podaniem wyników zbiórki do prasy nie będzie już problemu. Jest jakaś lokalna gazeta w Podkowie Leśnej?
Obrazek Obrazek

Babett_B

 
Posty: 1026
Od: Pon lut 02, 2009 19:50
Lokalizacja: Pruszków/Milanówek

Post » Nie lip 05, 2009 11:09

Znalazłam w necie jeszcze coś takiego - link:
http://www.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/pu ... liczne.pdf

Cytat dotyczący sposobów zbiórek:
"b) zbieranie ofiar do puszek kwestarskich oraz skarbon stacjonarnych, umieszczanych w obiektach, za zgodą ich właścicieli lub użytkowników. Puszki i skarbony muszą być:
> ponumerowane, zaopatrzone w nazwę przeprowadzającego zbiórkę publiczną oraz jego adres,
> tak zabezpieczone, by ich otwarcie i wyjęcie zawartości było niemożliwe bez widocznego naruszenia zabezpieczenia,
> przy otwieraniu skarbon konieczna jest obecność przynajmniej dwóch upoważnionych przez przeprowadzającego zbiórkę osób, a przy otwieraniu puszki; dodatkowo osoba kwestująca.
c) sprzedaż cegiełek wartościowych; na każdej sprzedawanej cegiełce umieścić należy nazwę przeprowadzającego zbiórkę, jego adres, kolejny numer cegiełki, a także jej cenę, fakultatywnie może być umieszczona informacja dotycząca celów zbiórki; należy dodać, że cegiełki wartościowe stanowią druki ścisłego zarachowania (druki charakteryzujące się niepowtarzalną numeracją danego typu druku i ścisłą jego ewidencją) i powinny być sporządzone w sposób uniemożliwiający ich podrobienie,
d) sprzedaż przedmiotów i usług; aby sprzedawane przedmioty wyróżniały się od innych, znajdujących się w obrocie, na każdym z nich należy wyraźnie i trwale umieścić nazwę przeprowadzającego zbiórkę publiczną oraz cenę przedmiotu."
Obrazek Obrazek

Babett_B

 
Posty: 1026
Od: Pon lut 02, 2009 19:50
Lokalizacja: Pruszków/Milanówek

Post » Nie lip 05, 2009 11:18

Ja myślę, że wystarczy pozwolenie na zbiórkę publiczną i tyle.
Będzie puszka, do puszki ludzie będą wrzucać datki, a "fanty" to są nasze cegiełki i tyle.
To nie są rzeczy, którymi my obracamy w jakimś normalnym handlu.

orchidka: niech się jeszcze Twój TŻ wypowie, bo on mądry jest. Ale mi się wydaje, że po prostu zgoda na zbiórką publiczną wystarczy.
Nie na sprzedaż, bo jak wejdziemy w strefę VAT-u i innych takich, to się w życiu w tym nie połapiemy, pomijając inne rzeczy.
Obrazek Obrazek

Anuk

 
Posty: 6550
Od: Pon paź 15, 2007 20:58
Lokalizacja: Pruszków

Post » Nie lip 05, 2009 11:24

Babett_B pisze:Znalazłam w necie jeszcze coś takiego - link:
http://www.ngo.pl/files/prawo.ngo.pl/pu ... liczne.pdf

Cytat dotyczący sposobów zbiórek:
"b) zbieranie ofiar do puszek kwestarskich oraz skarbon stacjonarnych, umieszczanych w obiektach, za zgodą ich właścicieli lub użytkowników. Puszki i skarbony muszą być:
> ponumerowane, zaopatrzone w nazwę przeprowadzającego zbiórkę publiczną oraz jego adres,
> tak zabezpieczone, by ich otwarcie i wyjęcie zawartości było niemożliwe bez widocznego naruszenia zabezpieczenia,
> przy otwieraniu skarbon konieczna jest obecność przynajmniej dwóch upoważnionych przez przeprowadzającego zbiórkę osób, a przy otwieraniu puszki; dodatkowo osoba kwestująca.
c) sprzedaż cegiełek wartościowych; na każdej sprzedawanej cegiełce umieścić należy nazwę przeprowadzającego zbiórkę, jego adres, kolejny numer cegiełki, a także jej cenę, fakultatywnie może być umieszczona informacja dotycząca celów zbiórki; należy dodać, że cegiełki wartościowe stanowią druki ścisłego zarachowania (druki charakteryzujące się niepowtarzalną numeracją danego typu druku i ścisłą jego ewidencją) i powinny być sporządzone w sposób uniemożliwiający ich podrobienie,
d) sprzedaż przedmiotów i usług; aby sprzedawane przedmioty wyróżniały się od innych, znajdujących się w obrocie, na każdym z nich należy wyraźnie i trwale umieścić nazwę przeprowadzającego zbiórkę publiczną oraz cenę przedmiotu."


Aaaaa! To ja już nieco głupieję...
Ale dobrze, można znaczy się sprzedawać fanty w ramach zbiórki publicznej.
Ale nie możemy mieć zaplombowanych puszek, bo jak będziemy resztę wydawać???
Możemy mieć jakąś zaplombowaną, jakby ktoś chciał coś wrzucać, ale przy tej sprzedaży, to myślę, że chyba wystarczy tak, jak było.
Przecież tymi pieniędzmi będziemy operować, wydawać resztę itd.
Znamy się i ufamy sobie wzajemnie.
Obrazek Obrazek

Anuk

 
Posty: 6550
Od: Pon paź 15, 2007 20:58
Lokalizacja: Pruszków

[następna]



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 224 gości