Anja: Baza imion/info-cel
Daga: grafik/drukarnia
Wojtek: dystrybucja
elca: zbiórka zdjęć
całość ekipy, a szczególnie elca, Alahari i Vitez: selekcja
MariaD, Kocurro/wsparcie
Ska/koordynator
Mamy umówionego profesjonalnego grafika, w którego gestii leżą wszelkie kwestie artystyczne.
Praca nad kalendarzem zostanie wykonana za free.
Znaleźliśmy sprawdzoną drukarnię.
Harmonogram prac:
1. Nadsyłanie zdjęć od dziś do 20 marca
2. Aktualizacja bazy imion od 6 lutego do 28 lutego - przesłanie bazy do grafika.
Do końca lutego określamy też, na jakie cele zostaną przeznaczone zyski z kalendarza.
3. 21-31 marca selekcja zdjęć.
4. 31 marca przesłanie zdjęć do grafika.
5. 1-30 kwietnia projektowanie kalendarza.
Maj - publikacja na forum skanów wszystkich stron kalendarza, w tym okładki.
Czerwiec - rozpoczynamy zbieranie zamówień i pieniędzy.
Gdy suma wpłaconych pieniędzy będzie wystarczająca na pokrycie kosztów druku, projekt wysyłamy do drukarni.
Dlaczego tak napięty harmonogram? Druk jesienią jest najdroższy, a szczególnie późną jesienią.
Ze względów finansowych (jak największy zysk na koty) podjęliśmy decyzję o druku latem.
Poniżej zamieszczam kilka informacji związanych z robieniem zdjęć i przysyłaniem ich do "zespołu roboczego".
Wojtek pisze:
A. Wskazówki dotyczące robienia zdjęć do kalendarza:
I - aparaty cyfrowe1. Ustawić aparat na robienie zdjęć o maksymalnych rozmiarach.
Żeby zdjęcie po wydrukowaniu miało rozmiary 255 x 205 mm (czyli takie jak w tym roku) i było nadal dobrej jakości, powinno mieć ok. 3000 x 2500 pikseli.
Ponieważ takie wymiary z aparatu cyfrowego może uzyskać zaledwie kilka osób, więc przyjmijmy, że absolutne minimum to 1600 x 1200 pikseli.
Ale trzeba liczyć się z tym, że grafik część takich zdjęć zdyskwalifikuje.2. Ustawić w aparacie jak najmnieszą kompresję. Jeżeli aparat na to pozwoli, to całkiem wyłączyć kompresję, zrezygnować z formatu JPG i robić zdjęcia w formacie TIF (lub innym bezstratnym, dostępnym w aparacie). Jeżeli ktoś chce robić zdjęcia w formacie RAW, to będzie musiał sam zatroszczyć się o przetworzenie do formatu TIF i JPG - my tego nie zrobimy.
3. Jeśli ktoś może sobie pozwolić na wydanie kilku złotych, to można zrobić w zakładzie fotograficznym "odbitkę" o wymiarach 300 x 200 mm i ocenić:
* czy przy takim powiększeniu zdjęcie jest nadal ostre,
* czy nie pojawiły sie powiększone piksele,
* czy kolory są zgodne z naturalnymi.
II - aparaty analogowe1a. Zrobić odbitkę (najlepiej dużą: 200 x 300 mm) i zeskanować ją z rodzielczością 300 dpi. Odbitki mniejsze skanować z rozdzielczością większą.
1b. Zeskanować negatyw lub slajd z rozdzielczością 2400 - 2600 dpi (dotyczy filmu małoobrazkowego).
2. Obraz ze skanera zapisywać na dysku najlepiej w formacie TIF, ewentualnie JPEG, jeśli nie mamy możliwości przesłania mailem pliku wielkości powyżej 25-30 MB.
B. Warunki przysyłania zdjęć:1. Można nadsyłać zdjęcia tylko kotów uczestników Forum oraz kotów bezdomnych (zdjęcie na okładkę).
2. Z publikacji w kalendarzu wykluczone są koty członków "komisji kwalifikacyjnej".
3. Na zdjęciach wydrukowanych w kalendarzu będą zamieszczone imiona widocznych na nich kotów. Nie będzie żadnych informacji o opiekunach i fotografach.
4. Uczestnik Forum może przysłać maksimum 10 zdjęć swoich kotów (wszystkich razem, a NIE każdego po 10) oraz 2 zdjęcia kotów bezdomnych.
5. Zdjęcia może przysyłać tylko opiekun kota z deklaracją, że jest on ich autorem. Wymagana jest zgoda opiekuna-fotografa na publikację zdjęcia w kalendarzu. Jeśli autorem zdjęcia jest ktoś innny, to wymagany jest też e-mail od autora ze zgodą na publikację.
6. W pierwszym etapie proszę przysyłać zdjęcia pomniejszone do 800 x 600 pikseli, skompresowane do ok 200 kB (JPG).
7. Do każdego zdjęcia proszę dołączyć następujące informacje:
* rozmiary oryginału (w pikselach),
* format oryginału (TIF, JPG, czy jeszcze inny),
* wielkość pliku z oryginalnym zdjęciem (w MB),
* forumowy pseudonim opiekuna kota,
* imię kota (kotów) widocznego na zdjęciu,
* informację kto jest autorem zdjęcia i jego zgodę na publikację w kalendarzu (jeśli osoba zgłaszająca zdjęcie nie jest jego autorem - wymagamy oddzielnego e-maila od autora).8. Zdjęcia spełniające powyższe warunki proszę przysyłać na adres: kalendarz@dione.ids.pl
9. Termin nadsyłania zdjęć upływa z dniem 20 marca 2005 r.
10. Gdy któreś zdjęcie szczególnie "wpadnie w oko" członkom komisji, będziemy prosić autora o przysłanie oryginału. UWAGA!!! Prośba o przysłanie oryginału NIE oznacza, że zdjęcie zostało zakwalifikowane do druku!!! Przeszło jedynie do następnego etapu weryfikacji!!!
Wątek z poradami technicznymi jest tutaj:
http://forum.miau.pl/viewtopic.php?t=24122