kot chory na oko wrócił bez zęba

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Pt paź 14, 2011 13:05 kot chory na oko wrócił bez zęba

Ostatnio u weta miałam taką dziwna sytuację. Kot ma zapalenie oczka, a przy oglądaniu paszczy wet stwierdził, że kamień jest, ale nie trzeba go usuwać w narkozie tylko on zaraz go usunie. I wziął takie coś jak pęseta, tylko z zaokrąglonymi końcami i tak ścisnął i pogmerał na tylnych trzonowych zębach. Z jednej strony trochę kamienia odprysło, a przy drugiej stronie jak złapał zęba to go wyrwał, polała się krew, ja przerażona. Wet powiedział, że ząb musiał być już chory, stan zapalny dziąsła itd. bo tak łatwo by nie wyszedł jakby był zdrowy. Nadal jestem przerażona, nie znam się na usuwaniu kocich zębów, czy ten ząb mógł być zdrowy?:( Czy takie zdrapywanie kamienia nie uszkadza szkliwa?

Jaskółka

Od: Nie lis 22, 2009 13:38

Post » Pt paź 14, 2011 17:39 Re: kot chory na oko wrócił bez zęba

czy ktoś miał u kotka usuwany kamień w ten sposób ? no i ten ząb :( pomóżcie

Jaskółka

Post » Pt paź 14, 2011 17:57 Re: kot chory na oko wrócił bez zęba

Nie spotkałam się z czymś takim, usuwaliśmy kamień w narkozie...
Obrazek

Agulas74

Od: Pt maja 11, 2007 12:30

Post » Pt paź 14, 2011 18:41 Re: kot chory na oko wrócił bez zęba

Ja miałam coś takiego niedawno. Wokół zęba był silny stan zapalny i kiedy wetka go dotknęla to sobie sam wypadł.
Jeśli u twojego kotka poszedł cały to powinno się szybko zagoić, natomiast metoda usuwania kamienia dosyć dziwna... :roll:
Obrazek

Ewik

Od: Pt lip 25, 2003 22:55

Post » Pt paź 14, 2011 18:43 Re: kot chory na oko wrócił bez zęba

widziałam gdzieś filmik o kocie któremu można było usunąć kamień bez narkozy ale to wyjątkowy kot był :wink:
generalnie narkoza jest dlatego ze koty nie pozwalają sobie grzebać w ząbkach "na żywca"
i widziałam wyjęcie chorego ząbka kotu bez narkozy - ząb był chory dlatego można go było wyjąć, zdrowy faktycznie by się nie dał ruszyć
Obrazek

dalia