brzydkie
dlatego ja, z ostrożności, odmawiam zawsze wysłuchiwania jakichkolwiek ofert tego typu od firm, z którymi nie mam umowy żadnej ( jak dzwonią z mojego banku to czasem słucham, jak mam wolna chwilę)
mówię "nie jestem zainteresowana, do widzenia" i odkładam słuchawkę/wyłączam telefon - i od jakiegoś czasu przestali dzwonić
i absolutnie żadnych zgód na nic, i żadnego potakiwania , i żadnych danych
kiedyś przed Bożym narodzeniem, kilka lat temu, codziennie ktoś dzwonił z jakiegoś innego banku i proponował mi kredyt na święta
i rozmowa zazwyczaj sie zaczynała pytaniem " Dzień dobry ; czy nie chciałaby pani dostać pieniedzy z okazji świat; mamy taki ciekawy kredyt świąteczny?"
na co odpowiadałam "nie, dziękuję, mam wystarczająco dużo własnych pieniedzy, nie potrzebuje mieć więcej"
i rozmowa sie kończyła, bo takiej odpowiedzi chyba nie mieli w zestawie, i drugi raz z tego samego banku juz nie dzwonili
i co zrobiłaś z tym niechcianym ubezpieczeniem?
w ustawie jest taki zapis/pogrubienie moje
Art. 20.
1.
Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.
2.
Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.Art. 21.
1. Przedsiębiorca ma obowiązek przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Potwierdzenie obejmuje:
1) informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1, chyba że przedsiębiorca dostarczył konsumentowi te informacje na trwałym nośniku przed zawarciem umowy;
2) informację o udzielonej przez konsumenta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
2. Jeżeli na wyraźne żądanie konsumenta wykonywanie usługi albo dostarczanie wody, gazu, energii elektrycznej, gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, przedsiębiorca wymaga od konsumenta złożenia wyraźnego oświadczenia zawierającego takie żądanie.
https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/p ... ez-telefon W praktyce oznacza to, że treść każdej umowy zawieranej przez telefon powinna być przesyłana do konsumenta w formie papierowej lub elektronicznej, a następnie musi zostać potwierdzona w taki sam sposób, żeby oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy w ogóle było skuteczne.
W przeciwnym razie samo oświadczenie o chęci zawarcia umowy przez telefon nie jest wiążące.
Zgoda konsumenta na zawarcie umowy musi być wyrażona w sposób wyraźny: nie można jej domniemywać ani utożsamiać z brakiem sprzeciwu.
bo teraz takie czasy, ze sama nie wiesz, że chcesz umowę - ale konsultant wie lepiej
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,1 ... rects=true