zuza pisze:nikr3n pisze:Mała aktualizacja.
Myślałem nad sposobem działania tych cech kotów w grze i jednak tutaj też zajdą duże zmiany.
Przeciwstawne cechy miały być po to, żeby gracz mógł "trenować" konkretnego kota dostosowując go do oferty adopcji.
Raz, że to kompletnie nieżyciowe, a dwa wprowadzało możliwość "przerobienia" sobie praktycznie dowolnego kota, co sprawiało, że wylosowane koty traciły na indywidualności i
stawały się w zasadzie tylko materiałem/towarem.
Dlatego zmieniłem trochę podejście.
Przede wszystkim teraz nie będzie możliwości zmiany cech kota, co wymusi szukanie odpowiedniej adopcji, a nie "dostosowywanie" kota pod dowolną adopcję.
Przeciwstawne cechy charakteru zmieniłem po prostu na cechy wyróżniające.
Jeszcze zastanawiam się jak to dokładnie rozegrać.
Myślałem nad dodaniem cech fizycznych, ale tutaj jeszcze debatuję, bo ciężko jakieś takie ogólne cechy znaleźć.
W każdym razie mam coś takiego:
Charakter:
agresywny / broniący terytorium
indywidualista / samotnik
leniwy
przyjazny / uczuciowy
płochliwy
aktywny / rozbrykany / rozrywkowy
żarłok
niewybrednyFizyczne:
rasowy
kastrowany
niepełnosprawnyMacie jeszcze jakieś pomysły, albo uwagi do tych cech, które wypisałem?
Moje pomysly na podstawie kilku kotow, ktore mialam:
Charakter:
agresywny / broniący terytorium
indywidualista / samotnik
leniwy
przyjazny / uczuciowy
płochliwy
aktywny / rozbrykany / rozrywkowy
żarłok / niewybredny
wybredzioch
nieśmiały - potrzebuje czasu, zeby sie otworzyc
głośny, gadający
żyjący obok człowieka, lubiący ionne koty (albo i nie).Fizyczne:
rasowy
kastrowany
niepełnosprawnyja bym raczej szła w innym kierunku:
długowłosy (wymaga pielegnacji)
chory (np. nerkowiec wymagajacy kroplowek co kilka dni robionych w domu albo cukrzyk na insulinie - wtedy dom albo juz musi cos umiec albo sie zdecydowac na nauczenie)
Rasowosc nie jest właściwie żadnym wyznacznikiem, bo czego?
Znakomita większośc kotów jest kastrowanych, a te, które ida do adopcji to właściwie wszystkie, nie znam nikogo kto wydaje niekastrowane koty, chyba ze zupelne maluszki.
Niepełnosprawnośc u kotów zwykle nic nie oznacza. Kot uczy sie z nia zyć i mozna na przykład nie wiedziec, że się jest u kogos, kto ma kota niewidomego, dopóki sie nie przestawi krzesła. A koty np bez jednej łapki śmigaja jak zdowe. Bez dwóch łapek też... No chyba, że chodzi o koty pieluchowe, z uzkodzonym rdzeniem kregowym, ale to chyba za duzo trzeba by tłumaczyć...
Lubie gry symulacyjne
Nie mam czasu, ale musze zajrzec na te strone, o ktorej pisales
żyjący obok człowieka, lubiący ionne koty (albo i nie) to nie będzie praktycznie to samo co
indywidualista / samotnik ?
"ja bym raczej szła w innym kierunku:
długowłosy (wymaga pielegnacji)"Zastanawiałem się nad tym, ale boję się, że przekombinuję dodając tego typu, dość szczegółowe cechy.
W każdym razie zapisane. Jeszcze będę nad tym myślał.
"chory (np. nerkowiec wymagajacy kroplowek co kilka dni robionych w domu albo cukrzyk na insulinie - wtedy dom albo juz musi cos umiec albo sie zdecydowac na nauczenie)"Na forum jest cały oddzielny temat dotyczący chorób, ale te powyższe mnie zainteresowały.
Mogę poprosić trochę więcej informacji na temat tych 2 chorób?
Czy to jest zawsze tak, że trzeba podawać te kroplówki i insulinę? Co się stanie jak nie podam? Ima bardziej rozwinięta choroba tym więcej insuliny i kroplówek? Odstępy czasu podawania?
To tylko tak w ramach odskoczni, żeby nie namieszać w temacie.
"Rasowosc nie jest właściwie żadnym wyznacznikiem, bo czego?
Znakomita większośc kotów jest kastrowanych, a te, które ida do adopcji to właściwie wszystkie, nie znam nikogo kto wydaje niekastrowane koty, chyba ze zupelne maluszki.
Niepełnosprawnośc u kotów zwykle nic nie oznacza. Kot uczy sie z nia zyć i mozna na przykład nie wiedziec, że się jest u kogos, kto ma kota niewidomego, dopóki sie nie przestawi krzesła. A koty np bez jednej łapki śmigaja jak zdowe. Bez dwóch łapek też... No chyba, że chodzi o koty pieluchowe, z uzkodzonym rdzeniem kregowym, ale to chyba za duzo trzeba by tłumaczyć..."No właśnie te cechy, planowałem, że nie będą miały zbyt więlkiego efektu w grze.
Ot, np. pojawia się oferta adopcji z wymaganiem, żeby kot był rasowy, albo, żeby nie był niepełnosprawny.
"Lubie gry symulacyjne Nie mam czasu, ale musze zajrzec na te strone, o ktorej pisales "Zapraszam!
Ostatnio pracę trochę spowolniły, głównie przez to, jak zmieniła się wizja gry po napisaniu na tym forum, ale powoli idziemy do przodu.
zuza pisze:Hm, jak zaczepiasz kota, ze na Ciebie syczy? Z mojego doswiadczenia wynika, ze naprawde trzeba kotu dopiec, zeby na znajomego czlowieka nasyczal... chociaz mezczyzni czasem po prostu ignoruja wczesniejsze znaki, ze kotu sie nie podoba to co robia...
Jemu nic już się nie podoba, najlepiej to sznurek pod pyszczek podstawić to wtedy łaskawie się zainteresuje.
Krzywdy mu nie robię w każdym razie żadnej.
Zresztą, już i tak poddałem się jakiś czas temu, chyba po prostu wyrósł z zabawy.
Wasylisa pisze:Proponuję kategorię występującą np. na stronie Jokotu: kot specjalnej troski. Obejmuje to koty chore, koty zdrowe, ale zagrożone chorobą (np. koty, które miały nowotwór I trzeba obserwować, czy nie ma wznowy, albo koty ze słabą odpornością często łapiące infekcje) i koty niepełnosprawne (np. pieluszkowe, z uszkodzonymi trwale zwieraczami).
Ew. może być kategoria Trudny w opiece. Z cechami utrudniającymi opiekę, np. długowłosy (trzeba czesać), alergik (wymaga specjalnej karmy), dzikus (nie da sobie obciąć pazurków, u weta muszą go trzymać trzy osoby itp.).
Hmm... choroby to oddzielna kategoria. Nie wiem czy jest potrzebna jeszcze dodatkowa cecha określająca, że kot jest/był chory, bo to będzie można łatwo sprawdzić na ekranie chorób.
Sama niepełnosprawność to już mi bardziej pasuję, bo nie traktuję tego jako chorobę, tzn. kot nie ma np łapki, to nie jest to choroba, tylko stan, na który i tak nie mamy wpływu.
Trudny w opiece - zapisane.
Alergię mam dodaną jako chorobę, ale zastanawiam się czy znalazło by się więcej cech typu właśnie długowłosy, które mogły by dawać jakieś efekty w grze?