VVu pisze:To nie jest moje forum, więc nie jestem w tej sprawie stroną dla Google.
każdy internauta jest stroną dla google.
VVu pisze:A co jest meritum wątku i do czego on służy lub może służyć - nie Ty to określasz i najwyraźniej akurat tego nie ogarniasz.
najwyraźniej za to ty posługujesz się alternatywną logiką rozumowania. lraf dość wyraźnie pisał czemu wąt ma służyć. dużymi literami ci to napisać czy p r z e p i s a c w o l n o i w y r a z n i e ?
póki co nic z sensem nie wnosisz.
Ad rem bo kręcenie się w kółko wokół dupereli nieistotnych przyprawia o klociokwik.
właściwy link z forumprawne
oparło się o SN- a więc na ten wyrok można się wszędzie powoływać.ważny jest fragment o "dopuszczalnej krytyce"
http://forumprawne.org/nowe-technologie ... nie-3.htmldo admina- user ma prawo wyrazić krytykę o ile (w najbardziej ogólnym ujęciu)
1. nie zawiera ona twierdzeń co do których potrzebny jest z zasady wyrok sądu typu - "to oszuści". Może za to zawierać ocenę stanu własnego "czuję się oszukany
"
2. user korzystał z usług firmy (koleżanka/ciotka/kuzyn sąsiadki pierwszej żony się nie liczą), oraz określił z jakich usług i kiedy korzystał
3. user ocenia usługę z jakiej korzystał bez stwierdzeń uznawanych za obraźliwe (typu konował)
ważne, że administrator forum nie musi przeprowadzać kontroli PRZED. Wystarczy kontrola PO, i powinna polegać na kontakcie z userem celem uzyskania oświadczenia co do pkt 2. User powinien mieć jakotaką wiarygodność, czyli co do zasady uzasadniona krytyka firm od userów z niedługim stażem lub niewielką ilością postów nie powinna się pojawiać (chyba że np. user długoforumowy jest świadkiem i to potwierdzi). Nowe usery z definicji mogą być podejrzane o pisanie krytyk np. na rzecz konkurencji.
Tyle wystarcza do określenia, że informacja jest uzasadniona i admin posiada przesłanki aby uznać ją za wiarygodną i zgodną z prawdą.
Nadal sugeruję uzyskanie pisemnej opinii od jakiegokolwiek biura prawnego (te obywatelskie itd). Wówczas dodatkowo wykazujesz się "ponadprzeciętną starannością".