WĄTEK ILUSTROWANY. Zmierzamy ku jesieni...

blaski i cienie życia z kotem

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Wto maja 28, 2019 13:44 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

Wyjątkowo zimny maj nie sprzyja kocim wędrówkom po wiosennym ogrodzie :roll:
Chłodne dni koty przeczekują w domu w filozoficznej zadumie:
Obrazek

Obrazek

Ale gdy tylko błyśnie słońce, przeciągają grzbiety i zaczynają planowanie zajęć w terenie :wink:
Obrazek

Dają mi krótką chwilę dla fotoreportera
Obrazek

Obrazek

... i tyle je widzę, bo przecież w ogrodzie czeka wielkie polowanie na myszy :ok:

Zdobycze konsumowane są zazwyczaj od razu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niekiedy jednak ofiary zostają przyniesione do domu, gdzie na skutek nieznajomości terenu, mają znacznie mniejsze szanse na skuteczną ucieczkę :twisted:
Intensywne polowania odbywają się również nad ranem i bywają gwałtowne, bo czasem rano wraz z rozmazaną na podłodze krwią nieszczęsnych ofiar, znajduję również źdźbła przeróżnych traw :roll:
Mimo iż jestem już do tego przyzwyczajona, dzisiejszy poranny obrazek wprawił mnie w lekkie zdumienie...
Obrazek

Tłumaczę sobie, że może po prostu przy okazji zabijania myszy, moje kocie dzieci przyniosły mi zaległe kwiaty z okazji Dnia Matki :roll:

Z innych przyrodniczych ciekawostek – biała kurka sąsiadów spędza przy naszym domu mnóstwo czasu, powoli negocjując z kotami zasady współistnienia :wink:
Obrazek

Coraz odważniej pozuje nam do zdjęć, wyraźnie nami zainteresowana :lol:
Obrazek

A że wygląda na rezolutną, to pewnie na zimę wymiksuje koty z domu, bo wyraźnie ma na to coraz większą ochotę :twisted: :lol:
Obrazek

I tak nam powoli płynie to nasze wiejskie życie :D
Obrazek

JoasiaS

 
Posty: 16168
Od: Wto sie 02, 2005 18:45
Lokalizacja: Dąbrowy

Post » Wto maja 28, 2019 13:53 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

o ile koty nie urządza na kurkę zbiorowego polowania :wink:
bo zawsze to wiecej do jedzenia niż myszka
Obrazek

http://www.nadziejanadom.org/

"Największym egoizmem jest życie dla czystych podłóg, foteli bez sierści i w przekonaniu -już nigdy więcej, bo później boli "

mir.ka

Avatar użytkownika
 
Posty: 50629
Od: Pt cze 01, 2012 10:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Post » Wto maja 28, 2019 13:54 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

Zagania koty do domu?

zuza

Avatar użytkownika
 
Posty: 76726
Od: Sob lut 02, 2002 22:11
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post » Wto maja 28, 2019 13:56 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

mir.ka pisze:o ile koty nie urządza na kurkę zbiorowego polowania :wink:
bo zawsze to wiecej do jedzenia niż myszka

Obawiam się, że prędzej takie polowanie urządzą niestety kurce jej gospodarze... :roll:
zuza pisze:Zagania koty do domu?

No jak widać na ostatniej fotce - Lolka trochę zagoniła :lol: :ok:
Obrazek

JoasiaS

 
Posty: 16168
Od: Wto sie 02, 2005 18:45
Lokalizacja: Dąbrowy

Post » Wto maja 28, 2019 14:21 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

Mi się marzy kurka, chciałabym mieć kilka kurek, gdybym miala dom. Ale bałabym się, że moje koty mógłby je zabić. Choć myślę, że kurka ma szerokie skrzydla i mogłaby się obronić :) super fotki!
Skarby: Obrazek

klaudiafj

Avatar użytkownika
 
Posty: 23079
Od: Czw cze 05, 2014 21:02
Lokalizacja: Bytom

Post » Wto maja 28, 2019 14:34 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

klaudiafj pisze:Mi się marzy kurka, chciałabym mieć kilka kurek, gdybym miala dom. Ale bałabym się, że moje koty mógłby je zabić. Choć myślę, że kurka ma szerokie skrzydla i mogłaby się obronić :) super fotki!

Nie sądzę, żeby ta kurka dała się zabić :lol:
Jest bardzo asertywna :twisted:

Zresztą ja myślę, że drób generalnie świetnie sobie radzi w kontaktach z kotami :wink:
Oto fotki z ogrodu znajomych, którzy mieli kiedyś i gęsi, i kury, i koty.
Tu akurat gęsi w akcji:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać, koty jakby trochę niepewne swego... :twisted:

Żadna kura też nie straciła tam życia z powodu kotów :lol:
Obrazek

JoasiaS

 
Posty: 16168
Od: Wto sie 02, 2005 18:45
Lokalizacja: Dąbrowy

Post » Wto maja 28, 2019 18:09 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

JoasiaS pisze:
Mimo iż jestem już do tego przyzwyczajona, dzisiejszy poranny obrazek wprawił mnie w lekkie zdumienie...
Obrazek

Tłumaczę sobie, że może po prostu przy okazji zabijania myszy, moje kocie dzieci przyniosły mi zaległe kwiaty z okazji Dnia Matki :roll:

A może chcą się zdrowo odżywiać i do mięsnego dania przygotowały zdrową surówkę z mniszka :wink:
Obrazek Obrazek
Tymoteusz [*]17.08.2019 r.

magdalena99

 
Posty: 1467
Od: Sob mar 27, 2010 15:20

Post » Wto maja 28, 2019 19:37 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

magdalena99 pisze:A może chcą się zdrowo odżywiać i do mięsnego dania przygotowały zdrową surówkę z mniszka :wink:

Niech one już lepiej nie zmieniają diety, bo do sprzątania pawi z myszy i chrupek dojdzie mi sprzątanie dodatkowych pawi z mniszka... :roll:
Obrazek

JoasiaS

 
Posty: 16168
Od: Wto sie 02, 2005 18:45
Lokalizacja: Dąbrowy

Post » Wto maja 28, 2019 20:58 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

Ciekawe, kiedy znajdziesz jajko, które kurka zniesie w podzięce za gościnę :mrgreen:

Megana

Avatar użytkownika
 
Posty: 7905
Od: Śro gru 31, 2008 1:14
Lokalizacja: Warszawa

Post » Wto maja 28, 2019 22:42 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Żegnaj Foresto...

JoasiaS pisze:
marivel pisze:Jak smutno, teraz kiedy już była bezpieczna. Była śliczna.
Tak wiele dla Niej zrobiłaś, dzięki Tobie miała trochę lepszego życia.

Ania, a Tobie dziękuję szczególnie, bo miałyśmy zimą gorącą linię związaną z Forestą.
No cóż, nie udało się... :(


Ja tylko byłam po drugiej stronie linii, byłam tylko kibicem, no kibicem zaangażowanym emocjonalnie.
Ale wszystko było na Twojej głowie i zrobiłaś wszystko.

Nie zapomnę zdjęcia, na którym siedziała w środku lasu na ośnieżonej drodze. Czekała, może na tego co ją zostawił. Na szczęście doczekała się Ciebie.
Myślę, że to nie tak, że się nie udało. Była bezpieczna, miała swoje miejsce, choć nie był to dom, ludzi którzy dbali, głaskali, nie było chłodu i głodu.
Nie dowiemy się nigdy, czy ten krótki dobry czas sprawił, że zapomniała choć trochę o złych dniach.
Szkoda, że dobre dni trwały tak krótko. Odeszła we śnie, to najlepsze co się może wydarzyć, jeżeli trzeba odejść.
Bardzo mi żal, że nie dostała więcej czasu.

marivel

Avatar użytkownika
 
Posty: 2051
Od: Sob mar 21, 2009 12:48
Lokalizacja: skądinąd

Post » Wto maja 28, 2019 22:57 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

Obrazek

się kocham nieustająco w Putku, nawet jak się ukrywa za szczurkiem :1luvu:
Obrazek
a tu dziki Pan Tygrys?/Lew? wyzywa inne tygrysy


Obrazek
W Lolku też się kocham ,nawet jak ucieka przed kurą do domu :1luvu:

marivel

Avatar użytkownika
 
Posty: 2051
Od: Sob mar 21, 2009 12:48
Lokalizacja: skądinąd

Post » Śro maja 29, 2019 7:22 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

A ja nie wiem, czy się kocham bardziej w Lolku, czy Putku :lol:

Moja ciotka miała kiedyś gęś (Księżniczkę), która przeżyła wiele lat śpiąc w swoim domku z kotami - tak się razem dogrzewały w zimne dni :kotek:
Obrazek

Avian

Avatar użytkownika
 
Posty: 26507
Od: Śro lip 05, 2006 13:15
Lokalizacja: Poznań / Luboń

Post » Śro maja 29, 2019 11:45 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

marivel pisze:
JoasiaS pisze:
marivel pisze:Jak smutno, teraz kiedy już była bezpieczna. Była śliczna.
Tak wiele dla Niej zrobiłaś, dzięki Tobie miała trochę lepszego życia.

Ania, a Tobie dziękuję szczególnie, bo miałyśmy zimą gorącą linię związaną z Forestą.
No cóż, nie udało się... :(


Ja tylko byłam po drugiej stronie linii, byłam tylko kibicem, no kibicem zaangażowanym emocjonalnie.
Ale wszystko było na Twojej głowie i zrobiłaś wszystko.

Nie zapomnę zdjęcia, na którym siedziała w środku lasu na ośnieżonej drodze. Czekała, może na tego co ją zostawił. Na szczęście doczekała się Ciebie.
Myślę, że to nie tak, że się nie udało. Była bezpieczna, miała swoje miejsce, choć nie był to dom, ludzi którzy dbali, głaskali, nie było chłodu i głodu.
Nie dowiemy się nigdy, czy ten krótki dobry czas sprawił, że zapomniała choć trochę o złych dniach.
Szkoda, że dobre dni trwały tak krótko. Odeszła we śnie, to najlepsze co się może wydarzyć, jeżeli trzeba odejść.
Bardzo mi żal, że nie dostała więcej czasu.

Ładnie to napisałaś, Aniu...
Dziękuję :)
Obrazek

JoasiaS

 
Posty: 16168
Od: Wto sie 02, 2005 18:45
Lokalizacja: Dąbrowy

Post » Śro maja 29, 2019 11:52 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

marivel pisze:Obrazek
a tu dziki Pan Tygrys?/Lew? wyzywa inne tygrysy

A tam wzywa :roll:
Jojczy, że mu się nudzi :lol:
Jak to rude :wink:

marivel pisze:się kocham nieustająco w Putku, nawet jak się ukrywa za szczurkiem :1luvu:
(...)
W Lolku też się kocham ,nawet jak ucieka przed kurą do domu :1luvu:

Avian pisze:A ja nie wiem, czy się kocham bardziej w Lolku, czy Putku :lol:

Widzę, że moje łaciate mają branie :lol:

Avian pisze:Moja ciotka miała kiedyś gęś (Księżniczkę), która przeżyła wiele lat śpiąc w swoim domku z kotami - tak się razem dogrzewały w zimne dni :kotek:

Zawsze mnie wzrusza takie międzygatunkowe dogadywanie się i przyjaźń :ok:
Patrzę z fascynacją jak biała kurka zagaduje do tych moich miśków i zastanawiam się ile one z tego gdakania rozumieją :wink:
Obrazek

JoasiaS

 
Posty: 16168
Od: Wto sie 02, 2005 18:45
Lokalizacja: Dąbrowy

Post » Śro maja 29, 2019 12:46 Re: WĄTEK ILUSTROWANY. Wiejskie życie :-)

Ajajajajaj :1luvu: :1luvu: :1luvu:

Milka morderczynią???
Ten strachulec zza szafy?
No butki mnie spadli 8O

Frodo jako celebryta jednakowoż wymiata :ryk: Tygrys panie dzieju jak się patrzy :1luvu:

Dawno Was nie było, już się troszkę martwiłam.
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

AYO

Avatar użytkownika
 
Posty: 19910
Od: Śro gru 17, 2008 20:56
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk

[poprzednia][następna]



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości