Opłaty za wystawę po terminie

Wystawy i pokazy kotów. Ogłoszenia, informacje, zdjęcia

Moderatorzy: DoBo, Moderatorzy

Post » Czw gru 02, 2010 13:21 Opłaty za wystawę po terminie

Znaczna większość organizatorów wystaw domaga się dodatkowych opłaty za wystawę, gdy wpłata nastąpi po podanym terminie przyjmowania zgłoszeń kota.
Bywa, że nawet domagają się opłaty za każdego kota i za każdy dzień - kwot wręcz astronomicznych 8O
Nie jestem prawnikiem, ale w moim przekonaniu pobieranie opłaty karnej za wykonanie usługi, do której faktycznie jeszcze nie doszło ( bo przed rozpoczęciem wystawy) nie jest zgodne z prawem.

Gdy nie pojawię się na wystawie, muszę opłacić 100 % ceny - ale już bez opłaty karnej za nieterminową wpłatę - dziwne :wink:

W moim odczuciu, nawet rezygnacja z wystawy, nie powinna wiązać się z koniecznością 100 % opłaty za tą wystawę ( mamy wiele przykładów z życia codziennego, że gdy rezygnujemy z jakieś usługi, to zwracają nam częściowe koszty)

Pytanie mam do OLoK - jak się do takich sytuacji mają przepisy prawne w naszym kraju?

PS
rozumiem sytuacje organizatorów wystaw, ale ja jestem jedynie wystawcą i ten punkt widzenia mnie w tej chwili interesuje ;)
Nie dość, że organizator wystawy już na starcie ma prawo mnie ukarać, że płace przy wejściu na wystawę, a nie np. tydzień wcześniej, to gdy organizator nie wypełni swoich zobowiązań względem wystawców, oni nie mają prawa domagać się rekompensaty – przynajmniej ja nie słyszałam o takich wypadkach ;)

koc-cat

Od: Sob lis 13, 2004 14:00

Post » Czw gru 02, 2010 13:26 Re: Opłaty za wystawę po terminie

Też mi się wydaje, że ewentualna opłata powinna być w miarę zbliżona do faktycznych kosztów, jakie poniósł organizator w związku z przyjęciem i skreśleniem kota z wystawy. Poza tym - co, jeśli kota się rejestruje po terminie, kiedy można zrezygnować bez opłat?

scyth

Od: Pon sie 10, 2009 9:42

Post » Czw gru 02, 2010 13:42 Re: Opłaty za wystawę po terminie