Stary kot z cukrzycą - pomocy

rozmowy o cukrzycy i niewydolności nerek u kotów

Moderator: Moderatorzy

Regulamin działu
Uwaga! Porady na temat leczenia udzielane są na podstawie pk.13 regulaminu forum.

Post » Pon sie 14, 2017 11:40 Stary kot z cukrzycą - pomocy

Dzień dobry, piszę tutaj, ponieważ kilka dni temu dowiedziałam się, że mój 16 letni kot ma cukrzycę, jestem jeszcze dość zielona w tym temacie, choć staram się jak mogę to każdy nowy artykuł sprawia, że niektóre informacje mieszają mi się. Pisałam z pytaniem do weterynarza, ale póki co brak odpowiedzi. Do rzeczy, zastanawia mnie fakt i proszę mnie poprawić czy rzeczywiście za każdym razem trzeba zmieniać igły w penie Lantus Solostar? Od tygodnia tego nie robię jeśli mam być szczera. Igła jest drożna, leci jak należy, ale czy to naprawdę jest konieczne? (dla ludzi wiem, że owszem, ale czy wszyscy się tego trzymają jeśli chodzi o koty) I czy jeśli otworzyłam insulinę 9.08 to po 4 tygodniach trzeba ją wyrzucić, nie mogę jej dokończyć? Chodzi tylko o otwarte peny, tak? Druga sprawa, mam 5 penów, cztery w lodówce, jeden na wierzchu (wyciągnęłam dopiero dzisiaj) był trzymany również w lodówce, a chyba nie wolno tego robić z otwartym już penem, mam rację? Czy to możliwe by insulina (zimna) nie wchłaniała się tak jak trzeba? Czy zrobienie zatrzyku kotu w podbrzusze w fałd skóry to dobre miejsce? Tak mniej więcej pokazywała lekarka, w internecie piszą o fałdzie przy udzie czy łopatkach. Kolejna sprawa podanie insuliny PO posiłku, kot po zmierzeniu cukru mimo iż jest głodny gdy w trakcie jedzenia saszetki wstrzykiwałam insulinę zastygał przestawał bo był zestresowany, robiłam tak na początku, teraz je tyle ile może na spokojnie i dopiero po jedzeniu robię mu zastrzyk bo mam pewność, że przynajmniej coś zjadł. Czy to jest dobry sposób? Nie zmuszę kota do jedzenia po podaniu mu zastrzyku. Jeśli nie doje saszetki rzucam mu kilka chrupek Felixa (uwielbia je i wiem, że to akurat zje zawsze) Czy to mądre czy nie powinnam