Wątek cukrzycowy IX

rozmowy o cukrzycy i niewydolności nerek u kotów

Moderator: Moderatorzy

Regulamin działu
Uwaga! Porady na temat leczenia udzielane są na podstawie pk.13 regulaminu forum.

Post » Pon kwi 22, 2013 22:58 Wątek cukrzycowy IX

Ostatnio edytowano Nie wrz 29, 2013 21:15 przez Tinka07, łącznie edytowano 5 razy
Disclaimer: Nie jestem lekarzem weterynarii i moje porady na forum miau.pl nie zastąpią konsultacji ze specjalistą.

Tinka07

 
Posty: 3795
Od: Pt lut 09, 2007 15:31
Lokalizacja: Passau/Wenecja Północy

Post » Pon kwi 22, 2013 22:59 Re: Wątek cukrzycowy IX

Przedstaw swojego słodkiego kota

Odpowiedzi na poniższe pytania mogą pozwolić nam na poukładanie sobie wiadomości na temat choroby Twojego kota cukrzycowego, mogą być punktem wyjścia do szukania jej zależności, przyczyn i skutków.

Jako przykład wymieńmy choćby kamień nazębny, zapalenie dziąseł i zepsute zęby. Bez usunięcia tych stanów zapalnych w organizmie trudne jest ustalenie optymalnej dawki insuliny przez lekarza weterynarii. Innym przykładem jest tzw. cukrzyca posterydowa, występująca u niektórych kotów po dłuższej lub nawet jednorazowej kuracji sterydami. Znane są przypadki i to również z naszego wątku, że po pewnym czasie dzięki odpowiedniej insulinoterapii nastąpiła remisja choroby.

Napisz wszystko, co wiesz. Jeśli nie znasz odpowiedzi na któreś z pytań, nic nie szkodzi. Pomiń je po prostu.


Nasze pytania do Ciebie

Kot czy kotka? –
Jak się nazywa? –
Czy jest wykastrowany? –
Ile ma lat? –

Kiedy zdiagnozowano cukrzycę? –
Na podstawie jakich badań zdiagnozowano cukrzycę? –
Czy zrobiono badanie fruktozaminy? / Jaki był wynik? –

Kiedy rozpoczęto insulinoterapię? –
Jaką insulinę zalecił lekarz przy rozpoczęciu insulinoterapii? –
Jaką dawkę startową zalecił lekarz? –
Raz dziennie czy dwa razy dziennie? –
Jaką podajesz aktualnie insulinę i jaką dawkę? –
Raz dziennie czy dwa razy dziennie? –
Jakich używasz insulinówek? –
Czy mierzysz u kota cukier glukometrem? –
Jeśli tak, to jakim? –