Akwaryści pomóżcie:)

O wszystkich stworzeniach poza kotami

Moderator: Moderatorzy

Post » Śro paź 24, 2007 9:42 Akwaryści pomóżcie:)

Będę zakładała akwarium. Powoli. Bo jestem zielona zupełnie w tym temacie, a z tego co wyczytałam do tej pory w internecie nie jest to taka prosta wcale sprawa. A wszystko ma być tak, żeby ryby przeżyły :wink: , czyli i dobre warunki i odpowiednie gatunki i odpowiednie osprzętowanie i wiele wiele innych spraw. Rybki na górną warstwę akwarium, środkową i dolną. No ogólnie tematów , które muszę poznać mnóstwo.
Do tego muszą mi się rybki podobać.
Że welonki nie to już wiem.
Że na paletki (ależ piękne są!!) mam za małe akwarium (80 l.) też już wiem (ale już mi się marzą, może kiedyś... musi być 200 l)

Tak w ogóle, to mam prośbę (po to zakładałam temat :D ) gdyby ktoś mógł mi podać link do porządnego forum akwarystycznego byłabym bardzo wdzięczna. Jakoś tak nie mogę trafić.

Bardzo mnie intryguje, co Maurycy powie na taki telewizor? :D
A pytanie na już, do znających się mam takie:
Czy bojownik samiczka wygląda tak jak samiec? (chodzi mi o te "pióropusze". I, czy bojowniki żyją raczej w zgodzie z innymi czy to różnie bywa (Że samiec może być tylko jeden to już wiem).
Czy glonojad jest właściwie niezbędny czy tylko pomocny? A lepsze są odpowiednie filtry?
No i takie pytanie, czy trudno jest kupić ryby, które sobie wypatrzeliśmy na zdjęciach, czy teraz jak we wszystkim i tu jest duża różnorodność i np. kiryska lamparciego lub trójpęgiego (bo te same fotki były, albo takie podobne są) dostanę kupić bez problemu? I np. barwniaka szmaragdowego? :D

Nelly

Od: Nie lut 10, 2002 9:36

Post » Śro paź 24, 2007 10:08

Glonojad nie jest niezbędny :wink: Zbrojnik niebieski (to najczęstsze "glonojady" to duża rybka i robi sporo syfu w akwarium, więc polecam tylko do naprawdę dużych zbiorników. Jeśli uznasz, że potrzebujesz rybek wyjadających glony, polecam otoski - małe, stadne (co najmniej 3 sztuki) i bardzo żarte jeśli chodzi o glony.