kastracja psa

O wszystkich stworzeniach poza kotami

Moderator: Moderatorzy

Post » Czw wrz 24, 2009 8:32 kastracja psa

w sprawach psich jestem zielona :twisted: więc z góry przepraszam jeżeli moje pytania okażą się śmieszne/głupie itp.

Jesteśmy umówieni dziś na kastarcję psa mojej mamy (york 9miesięcy), zaczęłam czytać artykuły z których nie wynika jednoznacznie, że zabieg jest potrzebny.

Pies póki co nie jest ani agresywny, psy/suki w parkach go średnio interesują, koty są mu bliższe (my mamy 4 koty)

co robić? kastrować, nie kastrować, poczekać?

Wełna

Od: Pon lip 19, 2004 14:36

Post » Czw wrz 24, 2009 9:17 Re: kastracja psa

Ja co prawda zawsze miałam tylko suczki, ale moja mama i teściowa mają lub miały psy i z obserwacji wiem, że jeśli futro nie jest agresywne i nie biega samopas, to nie ma sensu go kastrować. Piszę o bieganiu bez dozoru dlatego, że w okresie kiedy suczki w okolicy mają cieczki to psy mogą nie reagować na komendy właściciela i uciec, niestety często nie potrafią potem wrócić do domu :(
Trufla, Lili i Imbir
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Beasia

Od: Pt maja 22, 2009 12:05

Post » Czw wrz 24, 2009 11:21 Re: kastracja psa

Przypadki się zdarzają, pies może uwolnić się z obroży i uciec. Ja bym ciachała bez zastanowienia - mój jamnik został zagryziony w czasie "rujkowym" przez puszczonego samopas wilczura. Gdyby był ciachnięty, może nie zostałby potraktowany przez tamtego psa jako rywal. W przypadku takiej rasy jak york dochodzi jeszcze ryzyko kradzieży psa na reproduktora, w końcu takie psy nawet od pseudohodowców kosztują ok. 1000 zł
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek

makrejsza

Od: Czw lis 22, 2007 20:41

Post » Czw wrz 24, 2009 11:35 Re: kastracja psa

Szczerze przyznam, że nie rozpatrywałam problemu od tej strony :oops: Skupiłam się bardziej na potencjalnej agresji niekastrowanego psa.
Biorąc pod uwagę Twoje argumenty, to faktycznie lepiej wykastrować.
Trufla, Lili i Imbir
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Beasia