Strona 1 z 26

KALENDARZ 2006-

PostNapisane: Sob lut 05, 2005 21:51
przez Ska
Skład ekipy:

Anja: Baza imion/info-cel
Daga: grafik/drukarnia
Wojtek: dystrybucja
elca: zbiórka zdjęć
całość ekipy, a szczególnie elca, Alahari i Vitez: selekcja

MariaD, Kocurro/wsparcie

Ska/koordynator

Mamy umówionego profesjonalnego grafika, w którego gestii leżą wszelkie kwestie artystyczne.
Praca nad kalendarzem zostanie wykonana za free.

Znaleźliśmy sprawdzoną drukarnię.

Harmonogram prac:

1. Nadsyłanie zdjęć od dziś do 20 marca
2. Aktualizacja bazy imion od 6 lutego do 28 lutego - przesłanie bazy do grafika.
Do końca lutego określamy też, na jakie cele zostaną przeznaczone zyski z kalendarza.
3. 21-31 marca selekcja zdjęć.
4. 31 marca przesłanie zdjęć do grafika.
5. 1-30 kwietnia projektowanie kalendarza.
Maj - publikacja na forum skanów wszystkich stron kalendarza, w tym okładki.
Czerwiec - rozpoczynamy zbieranie zamówień i pieniędzy.

Gdy suma wpłaconych pieniędzy będzie wystarczająca na pokrycie kosztów druku, projekt wysyłamy do drukarni.

Dlaczego tak napięty harmonogram? Druk jesienią jest najdroższy, a szczególnie późną jesienią.
Ze względów finansowych (jak największy zysk na koty) podjęliśmy decyzję o druku latem.



Poniżej zamieszczam kilka informacji związanych z robieniem zdjęć i przysyłaniem ich do "zespołu roboczego".

Wojtek pisze:
A. Wskazówki dotyczące robienia zdjęć do kalendarza:

I - aparaty cyfrowe
:arrow:1. Ustawić aparat na robienie zdjęć o maksymalnych rozmiarach.
Żeby zdjęcie po wydrukowaniu miało rozmiary 255 x 205 mm (czyli takie jak w tym roku) i było nadal dobrej jakości, powinno mieć ok. 3000 x 2500 pikseli.
Ponieważ takie wymiary z aparatu cyfrowego może uzyskać zaledwie kilka osób, więc przyjmijmy, że absolutne minimum to 1600 x 1200 pikseli.
Ale trzeba liczyć się z tym, że grafik część takich zdjęć zdyskwalifikuje.
:arrow:2. Ustawić w aparacie jak najmnieszą kompresję. Jeżeli aparat na to pozwoli, to całkiem wyłączyć kompresję, zrezygnować z formatu JPG i robić zdjęcia w formacie TIF (lub innym bezstratnym, dostępnym w aparacie). Jeżeli ktoś chce robić zdjęcia w formacie RAW, to będzie musiał sam zatroszczyć się o przetworzenie do formatu TIF i JPG - my tego nie zrobimy.
:arrow:3. Jeśli ktoś może sobie pozwolić na wydanie kilku złotych, to można zrobić w zakładzie fotograficznym "odbitkę" o wymiarach 300 x 200 mm i ocenić:
* czy przy takim powiększeniu zdjęcie jest nadal ostre,
* czy nie pojawiły sie powiększone piksele,
* czy kolory są zgodne z naturalnymi.

II - aparaty analogowe
:arrow: 1a. Zrobić odbitkę (najlepiej dużą: 200 x 300 mm) i zeskanować ją z rodzielczością 300 dpi. Odbitki mniejsze skanować z rozdzielczością większą.
:arrow: 1b. Zeskanować negatyw lub slajd z rozdzielczością 2400 - 2600 dpi (dotyczy filmu małoobrazkowego).
:arrow:2. Obraz ze skanera zapisywać na dysku najlepiej w formacie TIF, ewentualnie JPEG, jeśli nie mamy możliwości przesłania mailem pliku wielkości powyżej 25-30 MB.


B. Warunki przysyłania zdjęć:

:arrow:1. Można nadsyłać zdjęcia tylko kotów uczestników Forum oraz kotów bezdomnych (zdjęcie na okładkę).
:arrow:2. Z publikacji w kalendarzu wykluczone są koty członków "komisji kwalifikacyjnej".
:arrow:3. Na zdjęciach wydrukowanych w kalendarzu będą zamieszczone imiona widocznych na nich kotów. Nie będzie żadnych informacji o opiekunach i fotografach.
:arrow:4. Uczestnik Forum może przysłać maksimum 10 zdjęć swoich kotów (wszystkich razem, a NIE każdego po 10) oraz 2 zdjęcia kotów bezdomnych.
:arrow:5. Zdjęcia może przysyłać tylko opiekun kota z deklaracją, że jest on ich autorem. Wymagana jest zgoda opiekuna-fotografa na publikację zdjęcia w kalendarzu. Jeśli autorem zdjęcia jest ktoś innny, to wymagany jest też e-mail od autora ze zgodą na publikację.
:arrow:6. W pierwszym etapie proszę przysyłać zdjęcia pomniejszone do 800 x 600 pikseli, skompresowane do ok 200 kB (JPG).
:arrow:7. Do każdego zdjęcia proszę dołączyć następujące informacje:
* rozmiary oryginału (w pikselach),
* format oryginału (TIF, JPG, czy jeszcze inny),
* wielkość pliku z oryginalnym zdjęciem (w MB),
* forumowy pseudonim opiekuna kota,
* imię kota (kotów) widocznego na zdjęciu,
* informację kto jest autorem zdjęcia i jego zgodę na publikację w kalendarzu (jeśli osoba zgłaszająca zdjęcie nie jest jego autorem - wymagamy oddzielnego e-maila od autora).

:arrow:8. Zdjęcia spełniające powyższe warunki proszę przysyłać na adres: kalendarz@dione.ids.pl
:arrow: 9. Termin nadsyłania zdjęć upływa z dniem 20 marca 2005 r.
:arrow: 10. Gdy któreś zdjęcie szczególnie "wpadnie w oko" członkom komisji, będziemy prosić autora o przysłanie oryginału. UWAGA!!! Prośba o przysłanie oryginału NIE oznacza, że zdjęcie zostało zakwalifikowane do druku!!! Przeszło jedynie do następnego etapu weryfikacji!!!



Wątek z poradami technicznymi jest tutaj:
http://forum.miau.pl/viewtopic.php?t=24122

PostNapisane: Sob lut 05, 2005 22:08
przez Majorka
Jakie to mają być zdjęcia - tematyka dowolna? Portrety, cały kot, kot w ruchu, wiele kotów?

PostNapisane: Sob lut 05, 2005 22:17
przez Kiara
Zapytam tez tu, jakby w postach nikt nie zauwazyl. Jak przeklada sie ilosc megapikseli w aparacie cyfrowym na format zdjecia?

PostNapisane: Sob lut 05, 2005 22:25
przez Ska
Kiara pisze:Zapytam tez tu, jakby w postach nikt nie zauwazyl. Jak przeklada sie ilosc megapikseli w aparacie cyfrowym na format zdjecia?


:arrow:
Ska pisze:
Wiem, że uwag jest sporo, a opisane są dość skrótowo.
Dlatego wkrótce Alahari założy oddzielny wątek, w którym będzie udzielała informacji i porad na tematy związane z robieniem zdjęć (taki poradnik dla potrzebujących pomocy).

PostNapisane: Sob lut 05, 2005 22:27
przez Ska
Majorka pisze:Jakie to mają być zdjęcia - tematyka dowolna? Portrety, cały kot, kot w ruchu, wiele kotów?


Tematyka dowolna, byle zdjęcie było kota ;)

PostNapisane: Nie lut 06, 2005 8:48
przez Bonifacy
No to teraz na pewno się Wam uda, profesjonalne podejście widzę......przynajmniej na razie od strony technicznej....życzę powodzenia i wielu wielu ładnych zdjęć..... :D

PostNapisane: Nie lut 06, 2005 13:41
przez vitez
Kiara pisze:Zapytam tez tu, jakby w postach nikt nie zauwazyl. Jak przeklada sie ilosc megapikseli w aparacie cyfrowym na format zdjecia?


"Żeby zdjęcie po wydrukowaniu miało rozmiary 255 x 205 mm (czyli takie jak w tym roku) i było nadal dobrej jakości, powinno mieć ok. 3000 x 2500 pikseli.
Ponieważ takie wymiary z aparatu cyfrowego może uzyskać zaledwie kilka osób, więc przyjmijmy, że absolutne minimum to 1600 x 1200 pikseli. "

Pomnoz sobie podane piksele przez siebie i masz wynik w megapikselach :roll: .

Czyli 3000x2500 (optimum) to 7.5 megapiksela (Canon Pro1, Olympus 8080, Nikon 8700 i 8800, Sony 828, Minolta A2, Canon 20D) ale wg mnie 6 megapikseli (wiekszosc lustrzanek cyfrowych) z powodzeniem starczy po lekkim powiekszeniu (jak ladnie powiekszac - napiszemy w watku technicznym).

Minimum czyli 1600x1200 pikseli to 2 megapiksele czyli ogromna wiekszosc kompaktow cyfrowych spelni ten wymog.

PostNapisane: Nie lut 06, 2005 13:45
przez Miriel
A zdjęcia przysyłać już obrobione: kadrowanie, poziomy, retusz itp. ?

PostNapisane: Nie lut 06, 2005 13:49
przez vitez
Miriel pisze:A zdjęcia przysyłać już obrobione: kadrowanie, poziomy, retusz itp. ?


Przysylac zdjecia takie jakie chcemy by sie ukazalo w kalendarzu.
"Oryginal" znaczy "zdjecie oryginalnej wielkosci" (czyli w domysle - jak najwieksze) - ale juz po wlasnych obrobkach, a nie "nieruszane" .
Takie zdjecie - "gotowe do ogladania" nalezy przed przeslaniem zmniejszyc do ok 800x600 (ja np mam 800x533
- takie mam proporcje kadru w moim aparacie) i utrzymac wielkosc max 200 kB .

PostNapisane: Nie lut 06, 2005 18:49
przez Ska
Wątek z poradami technicznymi jest juz tutaj:
http://forum.miau.pl/viewtopic.php?t=24122

Re: KALENDARZ 2006- CZAS START! - ZBIERAMY ZDJĘCIA

PostNapisane: Pon lut 07, 2005 9:14
przez M.
Ska pisze:Skład ekipy:

Anja: Baza imion/info-cel

2. Aktualizacja bazy imion od 6 lutego do 28 lutego - przesłanie bazy do grafika.

Gdzie wysylac kocie imiona ? Na pw Anji czy jakiegos maila ?

Re: KALENDARZ 2006- CZAS START! - ZBIERAMY ZDJĘCIA

PostNapisane: Pon lut 07, 2005 11:29
przez Anja
M. pisze:
Ska pisze:Skład ekipy:

Anja: Baza imion/info-cel

2. Aktualizacja bazy imion od 6 lutego do 28 lutego - przesłanie bazy do grafika.

Gdzie wysylac kocie imiona ? Na pw Anji czy jakiegos maila ?

dzis po poludniu zaloze swoj watek na temat bazy imion, cierpliwosci moi mili :lol:

PostNapisane: Pon lut 07, 2005 11:37
przez Ska
ascalithion pisze:Takie pytanko mam, a właściwie dwa.
1. Koty azylu są bezdomne, czyli jako takie mogę wysyłać?
2. Koty, które były bezdomne, były u mnie na przechowaniu, a teraz mają opiekunów, ale mam ich fotki zrobione przeze mnie podczas opiekowania się nimi - co z tym?


ad1. Tak, oczywiście
ad2. Niestety, nie. One mają już swoich opiekunów i Ci mogliby chcieć wysłac ich fotki.

Bliżej o Kocie Bezdomnym - to powinna być fotka ujmująca, wzruszająca, ale nie bardzo przygnębiająca, nie depresyjna. Taka fotka pt "weź mnie do domu, proszę".

PostNapisane: Wto lut 08, 2005 18:51
przez Kicorek
Czasu mało, a ja nie mam cyfrówki! :placz: Dopiero latem! :placz: Się zastrzelę :placz: Ale kalendarz i tak kupię, chyba że nastąpi jakiś krach finansowy

PostNapisane: Wto lut 08, 2005 19:03
przez Ska
Kicorku, możesz zrobić zdjęcia tradycyjnym aparatem, szczegóły techniczne w wątku fotograficznym Alahari :arrow: http://forum.miau.pl/viewtopic.php?t=24122