Biegunki od schroniska

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Śro paź 04, 2023 15:46 Biegunki od schroniska

Witam!
Jestem początkująca kocią mama, w sierpniu przygarnęłam ze schroniska dwa 11-tygodniowe kocurki. Od razu następnego dnia zabrałam je do weterynarza, dostały odrobaczenie z aniprazolu a także probiotyki do podawania. Od tamtego czasu u kocurów występowały uporczywe biegunki, których często nie umiały utrzymać. Dostawały preparaty na zagęszczenie stolca, weterynarz kazał również zacząć podawać suchą karmę (zaznaczył że z reguły nigdy by jej nie polecił ale przy biegunkach pomoże zagęścić stolec) później dodał również maślan do podawania. Wczoraj w badaniu kału antygenem okazało się że mają lambliozę. Weterynarz ponownie przepisał aniprazol.
Biegunka u kotów jest coraz ostrzejsza, nie zdążają dojść do kuwety, wydaje się też że coraz częściej boli je brzuszek.
Dodatkowo od innych doświadczonych osób usłyszałam, że nie powinnam podawać aniprazolu ponieważ może powodować u kotów FIP. Pierwszą dawkę leku już podawałam i nie wiem co robić z tym dalej.
Zupełnie nie wiem już jak poradzić sobie z kocurkami i ich chorymi brzuchami, może ktoś z Was może coś doradzić.

Gosia.W

 
Posty: 3
Od: Śro paź 04, 2023 15:30

Post » Śro paź 04, 2023 20:02 Re: Biegunki od schroniska

Nie obawiałabym się FIP-a jako reakcji na jakikolwiek lek. Biegunki niepokoją ale podrzucę aż wypowie się ktoś bardziej doświadczony. U starszych kotów, przy epizodach biegunki podawałam ludzki węgiel. Przy takich maluchach i długotrwałych biegunkach to poczekaj. Ktoś na pewno coś podpowie.
Uroda moja nie sięga szczytu szczytów, ale mój pies patrzy na mnie oczami pełnymi zachwytu
L. J. Kern
1 - Trudne początki kota Dropsa
2 - Drops + reszta (trudne życie)
3 - Drops + koty
Amorka i Mumiś

Obrazek

ewkkrem

Avatar użytkownika
 
Posty: 7989
Od: Czw lip 27, 2017 15:20
Lokalizacja: Włocławek

Post » Śro paź 04, 2023 20:28 Re: Biegunki od schroniska