Przewóz kociaka pociągiem

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Czw mar 23, 2023 12:50 Przewóz kociaka pociągiem

Dzień dobry, za miesiąc jadę odebrać kilkumiesięcznego kotka z hodowli. Nie mam doświadczenia ze zwierzętami, a chcę by przejazd był możliwie jak najmniej stresujący dla kota. Czeka nas ok. 6 godzinna podróż pociągiem . Kot będzie umieszczony w transporterze. Nie wiem jednak jak zorganizować jego karmienie i wypróżnianie. Będę wdzięczna za wskazówki doświadczonych opiekunów.

Rysia_91

 
Posty: 1
Od: Czw mar 23, 2023 12:40

Post » Sob mar 25, 2023 11:31 Re: Przewóz kociaka pociągiem

Wstrzymałabym się z karmieniem - kotu nic nie będzie, jeśli kilka godzin nie będzie jadł. Do transportera wrzuciłabym jednorazowy podkład higieniczny (w aptekach sprzedawane na sztuki) i w razie wypadku zmieniłabym na nowy. Jeśli będziesz jechała sama, to może łatwiej będzie z dodatkowym składanym transporterem-torbą do przepakowania kota (tylko na czas czyszczenia głównego transportera), w innym przypadku kota może przytrzymać towarzysz podróży - ale zarówno przepakowywanie kota, czy przytrzymywanie na czas czyszczenia transportera - BARDZO OSTROŻNIE. Jeśli masz możliwość to albo w przedziale, albo nawet w łazience (chociaż łazienki w pociągach to higieniczny horror), bo jak kot zwieje w wagonie bezprzedziałowym, to możesz go już więcej nie zobaczyć.
U mnie nieźle sprawdził się Feliway w spreju podczas dwudniowej ~2000km podroży samochodem. Zwykle moje koty zawodzą nawet na dystansie 5km do weta, ze sprejem było względnie OK.
Niektóre koty czują się pewniej, jeśli transporter jest częściowo przykryty - ale trzeba uważać, żeby nie odciąć dostępu powietrza!

imatotachi

 
Posty: 124
Od: Śro maja 17, 2017 19:35

Post » Sob mar 25, 2023 17:01 Re: Przewóz kociaka pociągiem