Odchudzanie kota

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Śro sie 14, 2019 15:33 Odchudzanie kota

Moja ciocia jakiś czas temu przygarnęła kota ze schroniska, zaraziwszy się ode mnie miłością do tych zwierząt. Bardzo mnie to cieszy, bo zarówno ona, jak i kot (a właściwie kotka) są teraz o wiele bardziej szczęśliwi.

Problem w tym, że nie zawsze słucha się dobrych rad związanych z opieką nad nim - dawała mu jeść za każdym razem, kiedy o to "żebrał", zawsze dawała mu więcej karmy, niż potrzebował, kupowała "przysmaki". Teraz kocisko ma nadwagę; uświadomił jej to dopiero weterynarz, kiedy poszła na szczepienia (oczywiście nie słuchała nas, kiedy jej o tym mówiliśmy :lol:), w każdym razie lepiej późno, niż wcale. Lekarz zaproponował Royal Canin Satiety Support, w którą ciocia ma kupować w przychodni.

Nie ukrywam, że potrzebujemy więcej wskazówek co do samego procesu odchudzania kota - nie mam w tym doświadczenia, a jednak obiecałam, że jej pomogę. Ciocia jest samotną, starszą osobą i dla niej szukanie materiałów w książkach, a szczególnie w Internecie, jest dość trudne. Jest też bardzo uparta w niektórych kwestiach.

Czy ta karma Royal Canin jest rzeczywiście dobra i pomocna? Czy miska spowalniająca jedzenie (mam pomysł, żeby taką kupić kotu cioci) może choć trochę pomóc?

Dodam, że kota jest wysterylizowana, niewielka i waży 4,75 kg.

Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc.

Kinga M.

 
Posty: 269
Od: Sob sie 05, 2017 8:43
Lokalizacja: Brodnica/Toruń

Post » Śro sie 14, 2019 16:12 Re: Odchudzanie kota

koty to bezwarunkowi mięsożercy, nie tyją od tłuszczu, ale od węglowodanow. A Royal to karma raczej dla kur, niż dla kotów.
Przeczytaj to http://firstsnow.pl/zdrowie-2/dlaczego-koty-tyja/

izka53

Avatar użytkownika
 
Posty: 15037
Od: Śro wrz 29, 2010 13:54
Lokalizacja: Poznań

Post » Śro sie 14, 2019 16:32 Re: Odchudzanie kota