Potrzebuję pomocy na temat starego kotk.

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Pt lis 23, 2018 12:09 Potrzebuję pomocy na temat starego kotk.

Jak sugeruje temat, potrzebuję pomocy z pewnym kotkiem. Sytuacja wygląda następująco - mieszkam na wsi i odkąd pamiętam pojawiał się u nas pewien kot. Nikt nie wie skąd się wziął, ale co jakiś czas wylegiwał się na naszym podwórku. Ale od dłuższego czasu można zaobserwować, że kotek ten jest już w bardzo podeszłym wieku. Niemal wszystkie żeby ma wyłamane, choruje chyba na zaćmę i generalnie jest w przeciętnej kondycji. Z naszego podwórka od dłuższego czasu się nawet nie rusza. Straaaaasznie zaczął się też łasić. Plącze się między nogami, wspina nam się na plecy i nie chce zejść itd. itd. Oczywiście karmimy tego kota, bo wątpliwe by sam był w stanie zdobyć pożywienie. Ostatnio zacząłem myśleć nad przygarnięciem kota do domu. Mrozy są coraz większe. I teraz mam serię pytań, jako, że kompletnie nie znam się na kotach. Czy taki kot jest w stanie spokojnie przeżyć zimę, czy jednak trzeba go przygarnąć? A jeśli tak, to jak poradzić sobie z kotem w tak podeszłym wieku? Chodzi mi przede wszystkim o nauczenie korzystania go z kuwety, jest to w ogóle możliwe? Z góry dzięki za wszelką pomoc ;)

GoHomeCat

 
Posty: 10
Od: Pt lis 23, 2018 12:00

Post » Pt lis 23, 2018 14:01 Re: Potrzebuję pomocy na temat starego kotk.

Przygarnij tego kota, zabierz do weterynarza na przegląd, bo może potrzebuje lekarskiej pomocy.
Jeśli do kuwety na początek nasypiesz ziemi zamiast specjalnego żwirku, to kot powinien szybko nauczyć się z niej korzystać. Na razie wpadki mogą się zdarzyć. Potem można stopniowo ziemię zastąpić żwirkiem dostępnym w zoologach.
Bez pomocy stary, bezzębny, pewnie schorowany kot może nie przeżyć zimy

Shidri

 
Posty: 379
Od: Śro sie 01, 2018 10:46

Post » Pt lis 23, 2018 15:02 Re: Potrzebuję pomocy na temat starego kotk.