Kot 'dojeżdżający'

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Sob paź 14, 2017 19:23 Kot 'dojeżdżający'

Dzień dobry,
chciałabym poprosić o radę.
Studiuję w innym mieście niż moje rodzinne. Niedługo kończę studia i wiem, że w mieście tym zostanę. W moim domu rodzinnym zawsze mieszkał jakiś kot i teraz, gdy zaczynam samodzielne życie, bardzo brakuje mi zwierzaka w domu. Już dojrzałam do tej decyzji i planuję zaadoptować kota. Z racji tego, że nie pochodzę z miasta, w którym obecnie mieszkam, wiem, że te dwa czy trzy razy w roku (głównie na święta), prawdopodobnie będę musiała zabrać swojego kota na dwugodzinną podróż i przywieźć do domu rodzinnego. Tu zaczynają się moje pierwsze wątpliwości. Czy zwierzak nie będzie się tym za bardzo męczył? Czy jest możliwość 'przyzwyczajenia' go do podróżowania? Z jednej strony myślę o wszystkich tych bidach siedzących w schroniskach i umierających z powodu depresji i dochodzę do wniosku, że taka podróż parę razy w roku, to nic w porównaniu z potencjalną śmiercią i samotnością. Z drugiej jednak, chcę być odpowiedzialnym opiekunem i przemyśleć wszystkie kwestie.
W domu rodzinnym jest już kotka. Ma trzy lata i jest bardzo przyjacielska. Też została przygarnięta ze schroniska, gdzie dzieliła boks z innymi kotami. Czy jeśli będę przyjeżdżać z moim kotem na jej teren na kilka dni, co pół roku, to czy nie zrobię tym kotom jeszcze większej krzywdy? Czytałam o różnych technikach 'wprowadzania' nowego kota do domu i wszystkie one trwały długo (poznawanie swojego zapachu, poznawanie się przez zamknięte drzwi itp.). W przypadku takiego kilkudniowego pobytu, nie będzie szans na pełne wykorzystanie takiej techniki.