Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy
Patmol pisze:Ostatnio jest wszędzie dużo szczeniaczków i szczeniaków. One często są puszczone luzem, np w parku.
Sweetie nie lubi szczeniaczków i nie chce sie witać. Nie atakuje ich ani nic takiego, ale z odległości kilkunastu metrów warczy i pokazuje zęby, że nie chce się witać. Nie jest to groźne, bo Sweetie sie nie jeży, ani nie usiłuje atakować, stoi spokojnie o wystarczająco jednoznacznie i głośno warczy , ze nie jest zainteresowana zapoznaniem się.
A ten szczeniaczek i tak do niej leci, prosto do pyska jej leci, i przy pysku jej podskakuje. Nie widzi czy co, ze ona warczy i że ona nie chce kontaktu.
Nie wiem. Sweetie tez głupieje, bo ona warczy groźnie, a ten sie cieszy na jej widok jakby strasznie przyjacielskiego psa spotkał.
O właścicielach, którzy puszczają w parku małego szczeniaczka tak po prostu, widząc np moją Sweetie -wprawdzie tylko 20 kg, ale naprawdę groźnie wyglądającą -przemilczę.Przecież mogłaby naprawdę odgryźć głowę niektórym szczeniaczkom.Zęby ma wystarczająco duże i mocne.
Często słyszę tekst od właściciela takiego szczeniaczka" on już taki jest, jak go w końcu któryś pies ugryzie, to się nauczy".
Patmol pisze:(...)
Młody jest w pierwszej gimnazjum w tym roku, a w przyszłym będzie chyba w szkole podstawowej , bo likwidują gimnazja, ale dalej będzie chodził do tego budynku gimnazjum co teraz, tyle że budynek przejmuje już ktoś całkiem inny,ale jakiś miejsce dla nich będzie.Gdzieś. Nie wiadomo gdzie. Będa zmiany nauczycieli, ale nie wiadomo jakie. No i po prostu jak skończą gimnazjum będą dla nich szkoły branżowe, cokolwiek to znaczy. A licea bądą dla następnych roczników, tych którzy idą innym programem, Rok później.
Zapytałam na zebraniu w szkole czy może nie lepiej Młodego cofnąć, tak jakby nie zdał, i wtedy by poszedł w przyszłym roku do 7 klasy podstawki a potem już normalnie -ale kurcze nie może nie zdać, bo nie jest z niczego zagrożony.wiec nie ma takiej opcji.
Rozsądnie jest potem, po wyjściu ze szkoły, z zebrania, wyciągnąć smarfona, otworzyć ksiązkę i poczytać o walce z potworami na Trawie. Albo o dzielnych prawnikach.
Rekrutacja w roku szkolnym 2017/2018–2019/2020 dla absolwentów gimnazjum – rozporządzenie podpisane
Minister Edukacji Narodowej podpisała rozporządzenie w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum.
Podpisane rozporządzenie określa:
1) sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów rekrutacyjnych;
2) sposób ustalania punktacji w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia odpowiednio do egzaminu gimnazjalnego, danej części egzaminu gimnazjalnego lub danego zakresu albo poziomu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego;
3) skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej, oraz szczegółowy tryb przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego.
Ponadto rozporządzenie wskazuje jednolite, obowiązujące na terenie całego kraju, zasady ustalania maksymalnej liczby punktów decydujących o przyjęciu do klasy I:
1) trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum oraz branżowej szkoły I stopnia (dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum);
2) szkoły ponadgimnazjalnej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego i oddziału międzynarodowego w szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej;
3) szkoły ponadgimnazjalnej sportowej, szkoły ponadgimnazjalnej mistrzostwa sportowego i oddziału sportowego w szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej.
W postępowaniu rekrutacyjnym do wyżej wymienionych szkół przelicza się odpowiednie kryteria, które zostały określone w ustawie o systemie oświaty, tj.:
1) wynik egzaminu gimnazjalnego;
2) wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum odpowiednio oceny z języka polskiego, matematyki, dwóch wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych albo oceny z języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego i jednych wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
3) świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem;
4) szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, w tym:
a) uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkoły, z wyjątkiem tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz tytułu laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim;
b) osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu oraz
5) oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum – w przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego lub danego zakresu, danej części albo poziomu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Blue, Majestic-12 [Bot], qumka, Rudolfa, Zeeni i 528 gości