duże i częste oddawanie moczu - jest się czym martwić?

Kocie pogawędki

Moderator: Estraven

Post » Wto gru 06, 2011 2:10 duże i częste oddawanie moczu - jest się czym martwić?

Witam,

Oscara mam od 4 tygodni, ale kot ma już prawie 6 lat. Nie mam dużo doświadczenia z kotami, więc się martwię wszelkimi szczegółami.

Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłam, że w kuwecie strasznie dużo było jego "bobków" po siusianiu i to większych niż zazwyczaj. Normalnie siusiał 2 razy na dzień, a tam wykopałam z 5 takich wielkich "bobasów".... po 10 min zrobił jeszcze następnego! Nie zauważyłam żeby pil specjalnie więcej, zazwyczaj daję mu troszeczkę mleka rano, a tak to mokre jedzenie rano i wieczorem (po pół puszki) + trochę suchej karmy na głód pomiędzy. To pierwszy raz gdy tak siusiał jak najęty. W nocy już było normalnie, rano tylko jeden normalny bobek.

Wydaję mi się, że kot jakoś więcej miauczy (wcześniej nieczęsto, i jest wiecznie głodny, ale nie na suche jedzenie, tylko na mokre). Mleko rano wypił bardzo łapczywie, no ale po oddaniu takiej ilości płynów dzień wcześniej to może normalne. Wydaje mi się, że nie jest też chętny do zabawy jak normalnie (machałam i machałam mu tą jego zabawką przed nosem i nic).

Czytałam tu na forum o problemach urologicznych, ale nie znalazłam nic co byłoby o nadmiernej ilości oddawania moczu, i to w taki dość jednorazowy sposób.

Jak myślicie? Co się dzieję z kotem?

Zmartwiona,

Muka

ps. mieszkam na Tajwanie, więc marki jedzenia, leków etc. są tu inne... z wetem się w miarę rozumiem, ale bez szczegółów, bo tak dobrze nie mówię po chińsku. więc w poradach proszę wziąść to pod uwagę (stąd też najpierw szukam odpowiedzi w Internecie, żeby wiedzieć czego oczekiwać u weta).
Pierwszy kot - adoptowany 6-letni Oscar, kot amerykański krótkowłosy :3
Obrazek
oscar

mukashi

Od: Pt lip 29, 2011 6:50

Post » Wto gru 06, 2011 3:27 Re: duże i częste oddawanie moczu - jest się czym martwić?