Łódź, próba adopcji kotów ze schronu na Kosodrzewiny.

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Sob mar 19, 2011 18:15 Łódź, próba adopcji kotów ze schronu na Kosodrzewiny.

Sobota, godzina 13.30, pani Jadzia, którą odwiozłam na przystanek tramwajowy w Emilii koło Zgierza dzwoni i mówi, że na drodze krajowej nr 1 (do Gdańska) stoi pies rasy bernardyn. Na środku drogi. Kto mieszka w okolicy tej trasy ten wie: tiry jeden za drugim, samochody jadące z ogromną prędkością.
Wsiadam w samochód i jadę. Pies jest, faktycznie. Nie mam przy sobie nic, nie znam się na łapaniu psów, boję się tak po prostu dojść do przestraszonego dużego psa.
Pędem z powrotem do domu, po drodze telefon do annskr, która obiecuje, że już jedzie, że najpierw trzeba zadbać o życie zwierzęcia, potem będziemy się martwić, co z nim zrobić.
Wpadam do domu i zaczynam myśleć, kto może nam pomóc. Dzwoni annskr, że w Łasku jest jakaś fundacja pomocy bernardynom. Szukam w necie, dzwonię. Pani ma dla mnie radę, żebym zadzwoniła do straży miejskiej. Albo na policję. Rozłączam się, bo wiem, jaka będzie reakcja straży miejskiej ze Zgierza, skoro pies w Emilii.

Myśl druga: Medor. Dzwonię. Przedstawiam w trzech zdaniach sytuację (że krajowa "jedynka", że bernardyn na drodze, że nie mam pojęcia, jak) i zadaję pytanie, czy mogą mi pomóc. Pani tonem płaczliwym informuje mnie, że ostatnio przygarnęli właśnie jakiegoś bernardyna i już nie mają miejsca. Ale mam dzwonić do straży miejskiej.

W tym miejscu chciałam najserdeczniej podziękować Fundacji "Medor", że tak grzecznie spuściła mnie jak wodę w klozecie. A przecież nie oczekiwałam niczego, oprócz pomocy w uratowaniu psa. Nie miałam pojęcia, jak się do tego zabrać i zwyczajnie bałam się tego zwierzaka.