Zmiana zębów u kota

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Wto cze 25, 2002 9:09 Zmiana zębów u kota

W jakim wieku kociak zmienia zęby na stałe ? Co się dzieje z mlecznymi: mozna je potem znaleźć na dywanie :wink: czy je połyka 8O :?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

M.

 
Posty: 3254
Od: Wto lut 05, 2002 11:17

Post » Wto cze 25, 2002 9:11

Nie wiem, ale Mara dostała nowych dwa miesiące temu. Miała krew na dziąsełkach (ale nie były zaczerwienione! co najwyżej lekko ciemniejsze przy ząbku) i bardzo delikatnie jadła. Ząbków nie znalazłam - może nie wymieniała, tylko wyrosły jej nowe?
...

Padme

 
Posty: 28589
Od: Pon lut 04, 2002 15:32

Post » Wto cze 25, 2002 9:14

Ależ dziewczyny - myszka zębowa zabiera mleczne ząbki, nie wiedziałyście :wink:
Obrazek

LimLim

 
Posty: 27460
Od: Sob lut 23, 2002 20:08
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

Post » Wto cze 25, 2002 9:15

Moje - przynajmniej te, które pozwalają zajrzeć sobie do paszczki - zmieniały ok. 5 miesiąca. Zauważyłam głównie wymianę kłów. Liza-baliza miała przez parę dni podwójne górne kiełki :D Krwawienia nie zauważyłam.
Gata i Osiem Cudów Świata
Obrazek

Gata

 
Posty: 3441
Od: Wto lut 05, 2002 9:14

Post » Wto cze 25, 2002 9:15

Wypadaja same, a czasem trzeba kociakowi pomóc, bowisi taka igiełka na włosku i Stefa np. dostawała szału, ponieważ ja to drażniło no i musiałam jej wyrwa tego kikutka hihih :wink: A są tak małe, że odkurzając nawet ich nie zauwazysz!
Obrazek
Obrazek
"BE NOT INHOSPITABLE TO STRANGERS LEST THEY BE ANGELS IN DISGUISE"

WiMaRa

 
Posty: 22275
Od: Wto kwi 16, 2002 9:14
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post » Wto cze 25, 2002 13:09

A ja znalazłam dwa mleczne zęby Kitki i dotąd je trzymam. :oops: Do okazania na żądanie. :wink:

Hana

 
Posty: 9396
Od: Pon lut 04, 2002 15:36

Post » Wto cze 25, 2002 13:11

jeden kiełek został porzucony w łóżku! Fila miała 5 i pół miesiąca - zgubiła kiełki (o tym wiem, bo nie dość, że dała nam ten ząbeczek to i przez dłuższy czas posiadała 8 kłów czym zaczęliśmy się juz powoli niepokoić) ale reszta chyba nadal "idzie" sądząc z zapału do gryzienia moich rąk, przy czym podstawą jest wepchnięcie sobie mojego palca tak gdzieś głeboko - może trzonowe?
rozalia & Fila i Karmelki
ObrazekObrazekObrazekObrazek

rozalia

 
Posty: 6126
Od: Pon lut 11, 2002 10:53
Lokalizacja: warszawa młociny

Post » Wto cze 25, 2002 13:24

Ja nigdy żadnych zębów nie znalazłam :(

Ofelia

 
Posty: 19176
Od: Wto lut 05, 2002 17:16
Lokalizacja: W-wa

Post » Wto cze 25, 2002 14:08

ja też nie zauważyłam zmiany zębów, moze jestem wyrodną matką?

BarbaraF

 
Posty: 6262
Od: Czw mar 21, 2002 14:42

Post » Wto cze 25, 2002 14:10

To w takim razie ja tez jestem, bo nic nie zauwazylam...
Obrazek Obrazek

Macda

 
Posty: 34413
Od: Śro lut 20, 2002 12:01
Lokalizacja: Warszawa

Post » Wto cze 25, 2002 15:04

A ja właśnie zauważyłam, że mój 4-miesięczny kiciuś trze łapką pyszczek, jakby chciał coś z niego wyjąć. Zaglądam, a tam zaczerwienione dziąsła i ruszający sie ząb trzonowy. Stąd moje pytanie: czy wiek już ten i czy ząbek sam wypadnie ? Może ktoś doświadczony odpowiedzieć ?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

M.

 
Posty: 3254
Od: Wto lut 05, 2002 11:17

Post » Wto cze 25, 2002 15:08

No jesli mu bardzo przeszkadza i jesli widac juz nastepny zabek to mozna mu pomóc, ja Stefci musiałam, poniewaz siedziała i tak mieliła jęzorem, że myślałam że ba gume w pyszczq, ale ten jej ząbek to juz wisiał na niteczce prawie ;) A nowy zabek juz był widoczny i tak jakos z boku jakby, więc wyglądało to prawie tak jakby miała 2 rzędy z :lol: ąbków
Obrazek
Obrazek
"BE NOT INHOSPITABLE TO STRANGERS LEST THEY BE ANGELS IN DISGUISE"

WiMaRa

 
Posty: 22275
Od: Wto kwi 16, 2002 9:14
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post » Wto cze 25, 2002 19:26

Wiek wymiany zebow na stale jest dosyc rozny i zalezy od szybkosci dojrzewania kota. Moja Gaja tez wymieniala zeby szybko, nie miala wtedy chyba jeszcze pieciu miesiecy. Za to Zabka dojrzewala znacznie wolniej i ona stale zeby miala dobrze po polroczu.
Zeba znalazlam tylko jednego - kla Zabki :)
Przypuszczam ze czesc tych mniejszych zostala polknieta a reszte odkurzylam ;)

Zeby zazwyczaj wypadaja ladnie same, ale czasem - jak to juz napisala WiMaRa - trzeba kotu pomoc. Bo taki rozchwiany zab, jesli nie wypadnie szybko, utrudnia kotu jedzenie i moze wywolac stan zapalny dziasla - no i drazni. Jesli widac ze ledwo juz sie trzyma - to mozna go zwyczajnie palcami zlapac i wyjac. Jesli dziaslo jest widocznie podraznione - mozna je potraktowac np. Sacholem. To zel stomatologiczny, odkaza i lekko znieczula.
Obrazek

Blue

 
Posty: 15164
Od: Pt lut 08, 2002 19:26

Post » Wto cze 25, 2002 19:40

Blue, wet tez mi poradzil Sachol na dziasla :) Nie powiem tu glosno, jakie zdanie o tym zelu ma Szeleczka ;) Faktyczni, zagoil ladnie, ale co zdrowia i ran drapanych kosztowal mnie sachol- to do dzis pamietam. Ale moze nie wszytkie koty tak na niego reaguja :roll:

Olat

Avatar użytkownika
 
Posty: 32273
Od: Sob mar 30, 2002 21:41
Lokalizacja: Myslowice

Post » Wto cze 25, 2002 19:53

Nie wszystkie - moja Zabka go uwielbia :D 8O . Daj jej powachac tubke a nie odejdzie na krok, chetnie by go zlizywala z tej tubki ;) Ona bardzo lubi ten zapach i smak - nie wiem dlaczego, bo mnie np. Sachol dosyc mocno szczypie w dziasla i nie jest to za bardzo przyjemne, no ale Zabka ma dosc dziwne gusta ;)
A sam Sachol uwazam za lek dosyc skuteczny - stosuje go dosyc czesto, u siebie (np. przy ostatnich problemach z moja nieistniejaca juz osemka) i u kotow. Ale jesli z dziaslem nic zlego sie nie dzieje a kot dostaje ataku szalu przy probie smarowania - to tez bym sobie odpuscila ;) :lol:

Luna z Gaja daja sobie dziasla smarowac, tylko troszke sie slinia. Ale awantury wielkiej przy tym nie ma. Zreszta ja mam wszystkie kot dziwne - podawanie tabletek jest dziecinnie proste, paste odklaczajaca zjadaja sobie bezposrednio z tubki i trzeba im ja wrecz zabierac, wszelkie zabiegi znosza ze stoickim spokojem. Owszem, czasem mowia ze im sie cos nie podoba za bardzo, ale zazwyczaj ja sama sobie z kazdym z naszych kotow bez problemow poradze - a z pomoca - to juz wogole. Sama przyjemnosc :)
Obrazek

Blue

 
Posty: 15164
Od: Pt lut 08, 2002 19:26

[następna]



Powrót do Koty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ASK@, atla, Exabot [Bot], Google [Bot] i 28 gości