Sterylizacja boczna, małym cięciem proszę o opinie.

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Pt kwi 01, 2011 18:40 Sterylizacja boczna, małym cięciem proszę o opinie.

Proszę o opinię osób które sterylizowały swoje kotki tą metodą bądź poprzez małe cięcie.

Nie mam doświadczenia bo mam dwa kocury kastrowane, ale do mojej siostry dwa tygodnie temu przyplątała się ok. 6 - miesięczna kotka, właśnie dostała rui i jak tylko jej się ruja skończy zostanie wysterylizowana.

Siostra nigdy nie miała kotów, ale przetrząsnęła internet i trochę się przeraziła tym długim noszeniem ubrania ochronnego ( kotka jest trochę dzika ) i że kociczka przypłaci to dużym stresem i zdrowiem.

Potem znalazła informację o sterylizacji bocznej i wygląda na to, że kot po takim zabiegu nie nosi żadnego ubrania.

Proszę o opinię i czy kot naprawdę nie interesuje się raną która ma z boku ? Czy taka sterylizacja jest bezpieczna ? A czy w przypadku sterylizacji małym cięciem na brzuchu ( 1cm ) kotka również nie nosi ubrania ?

tretwa

 
Posty: 48
Od: Wto lut 15, 2011 22:44

Post » Pt kwi 01, 2011 18:46 Re: Sterylizacja boczna, małym cięciem proszę o opinie.

Wszystko zależy od doświadczenia chirurga. Oraz od konkretnego kota.

Generalnie coraz mniej lekarzy stosuje szerokie cięcie przez cały brzuch (choć widywałam szwy posterylkowe długości 10 cm :roll: ), zwykle są to ok. 2-3 cm, czasem mniej. Przy krótkim szwie, jeśli kot nie szaleje i nie rozlizuje sobie szwu - nie musi chodzić w kubraczku. Warto mu jednak ograniczyć swobodę, by niekoniecznie skakał po szafkach kuchennych przez kilka pierwszych dni po zabiegu.

Sterylizacja boczna wymaga nieco bardziej doświadczonego chirurga. A jak kot chce, to i tak sobie te rany wylize - więc w mojej opinii nie ma to znaczenia w kwestii kubraczka.
Obrazek

jopop

 
Posty: 19154
Od: Pt maja 20, 2005 20:05
Lokalizacja: Warszawa

Post » Pt kwi 01, 2011 18:53 Re: Sterylizacja boczna, małym cięciem proszę o opinie.