Pomocy! Przyszła do mnie kota i 3 młode. Co robić?

Kocie pogawędki

Moderatorzy: Estraven, Moderatorzy

Post » Pt sie 06, 2010 17:34 Pomocy! Przyszła do mnie kota i 3 młode. Co robić?

Wczoraj pod domem znalazłem 3 śliczne młode kocięta - na oko tak ze 3 miesiące i młodą mamę. Kotki ssą sutki, ale chętnie zjadły też kiełbaskę i karmę, którą im podałem. Mama poluje i co jakiś czas do nich zagląda, a one są pod domem już 2 dobę i stają się coraz śmielsze. Mama ociera mi się głową o nogę - nie wiem, może ma znów rujkę, a może po prostu chce mi podziękować. Nie znam się na kotach. Nie wiem, co robić. Ja bym je chętnie wziął wszystkie 4 do domu, ale na razie przychodzą tylko na jedzenie lub żeby pobawić się piórkiem, po czym pokazują, że chcą na dwór. Ale to tak wchodzą dosłownie tylko do przedpokoju i jakikolwiek dźwięk czy coś, to od razu czmychają na dwór.

Czy takie młode dzikuski da się w ogóle oswoić? Żeby stały się takimi kotami kanapowymi.
A ich matkę?

Nie wiem, co robić.
Czy mam prawo oddzielać młode od matki?
Czy mam prawo odbierać kotom wolność, biorąc je na siłę do domu? Czy takie życie będzie dla nich lepsze? Tak fajnie sobie baraszkują na trawie.
A może nie powinienem ich dokarmiać, bo nie nauczą się polować i zginą?
Może matka je zostawi, jak zobaczy, że mają co jeść, a mnie nie uda się ich udomowić.
I zostaną takie pół dzikie. Może lepiej by było nie interweniować, żeby mama nauczyła ich dzikiego życia.

Tylko, że one z każdą chwilą stają się coraz bardziej śmiałe. Nie mogę wyjechać z domu. Chowają mi się pod samochodem.
Są nieufne, ale jak się spokojnie czeka, to podejdą i zjedzą z ręki. 1 za nic nie da się pogłaskać, a 2 pozostałe to tak góra przez sekundę i zwiewają.
Naprawdę nie wiem, co robić.
Doradźcie.

Feniks

Od: Pt sie 06, 2010 17:26

Post » Pt sie 06, 2010 19:00 Re: Pomocy! Przyszła do mnie kota i 3 młode. Co robić?

Jeśli masz możliwości i chęci zabrac kociaki z matką to cudownie dla nich.